شناسهٔ خبر: 45240826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بسته سیاسی ایمنا؛

کارگزاران در انتخابات از کاندیدای نظامی حمایت می‌کند؟

فعالیت و اظهارنظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

وعده مرعشی برای معرفی یک نامزد اصلاح طلب در انتخابات ۱۴۰۰

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، با اشاره به آخرین وضعیت احزاب اصلاح‌طلب برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر در سال آینده گفت: طبق آخرین رایزنی که در کمیته سیاسی حزب داشتیم مقرر شد بعد از اعلام صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان نامزدهای خود را معرفی کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه ممکن است معرفی نامزد نهایی از حالا تبلیغات زودتر از موعد تلقی شود از این اقدام صرف نظر کردیم.

مرعشی درباره تعامل حزب کارگزاران با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد: هر حزبی نامزد خود را پیشنهاد می‌کند و در شورای هماهنگی یا نهاد جدیدی که قرار است به عنوان نهاد جمعی اصلاح طلبان مستقر شود مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت یک نامزد مشترک خواهیم داشت.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که گزینه نامزد ائتلافی مثل علی لاریجانی چقدر از سوی اصلاح طلبان مطرح است؟ گفت: فعلاً بحثی در مورد اشخاص نشده است، اما تلاش می‌کنیم که نامزد مطرح شده از جبهه اصلاحات و از میان اصلاح طلبان باشد.

حزب کارگزاران در انتخابات ۱۴۰۰ از کاندیدای نظامی حمایت می‌کند؟

هدایت الله آقایی، عضو حزب کارگزاران سازندگی، در رابطه با صحبت‌های اخیر سعید حجاریان در این باره که کاندیدای نظامی گزینه نهایی کارگزاران است، عنوان کرد: کارگزاران هنوز گزینه نهایی ندارد اما اطمینان دارم کاندیدایی جدا از جبهه اصلاحات ندارد.

او افزود: اگر انتخاباتی شبیه به مجلس یازدهم برگزار شود و احزاب مستقل تصمیم بگیرند شاید گزینه‌ای مستقل بدهیم اما من عقیده دارم، حتی در انتخابات مجلس هم، تصمیم کارگزاران مبنی بر کاندیدای مستقل اشتباه بود.

آقایی خاطرنشان کرد: نزدیک انتخابات اظهارات زیادی برای بازار گرمی بیان و استفاده می‌شود. حجاریان قطعاً می‌داند بزرگان حزب کارگزاران اجازه نمی‌دهند تابلوی این حزب توسط کسانی گردانده شود که برخی از آنها در سرکوب مطالبات مردم نقش داشته یا دارند.

این عضو حزب کارگزاران اضافه کرد: کاندیدای نظامی یا انتخابی شبیه به این، باعث انشعاب در حزب می‌شود.

۴۷۵ میلیون تومان؛ بالاترین پاداش پایان خدمت در سال آینده

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: اعضای کمیسیون در جلسه امروز سقف درآمد مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده را ۴۲۹ هزار میلیارد تومان تعیین کردند.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون در این جلسه با پیشنهاد دولت مبنی بر کسر ۷۹ هزار میلیارد تومان از این ۴۲۹ هزار میلیارد تومان با عنوان هزینه‌های دولت در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها همچون ۱۴.۵ درصد سهم شرکت نفت، رایگان بودن آب و برق و گاز مصرفی مدارس و امثال این موارد موافقت کردند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اعضای کمیسیون تلفیق همچنین در مصوبه دیگر خود سقف پاداش پایان خدمت را در سال آینده را ۴۷۵ میلیون تومان تعیین کردند.

زارع خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون همچنین سقف حقوق دریافتی را ۳۳ میلیون تومان تعیین کردند که درواقع ۱۵ برابر حداقل حقوق یک کارمند است.

وی افزود: علاوه بر این بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مالیات بر حقوق‌ها به صورت پلکانی محاسبه می‌شود و حقوق‌های تا سقف ۴ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: همچنین بر اساس این مصوبه به حقوق‌های دریافتی بین ۴ تا ۸ میلیون تومان ۱۰ درصد و به حقوق‌های ۸ تا ۱۲ میلیون تومان ۱۵ درصد مالیات تعلق می‌گیرد.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر این طبق این مصوبه حقوق‌های ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان مشمول ۲۰ درصد مالیات و حقوق‌های ۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان مشمول ۲۵ درصد مالیات می‌شوند.

وی افزود: علاوه بر این حقوق‌های ۲۴ تا ۳۲ میلیون تومان مشمول ۳۰ درصد مالیات و ۳۲ میلیون تومان به بالا مشمول ۳۵ درصد مالیات خواهند شد.

زارع خاطرنشان کرد: علاوه بر این اعضای کمیسیون مصوب کردند که بانک‌های عامل به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و در شهرهای بزرگ‌تر به ۹۰ هزار واحد مسکونی وام نوسازی پرداخت کنند.

مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب در صحن علنی مجلس و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

مخالفت مجمع تشخیص با چند مصوبه مجلس درباره قانون انتخابات ریاست جمهوری

هیئت عالی نظارت به ریاست آیت الله صادق آملی لاریجانی و با حضور اعضای هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز (پنجشنبه) تشکیل جلسه داد.

در این جلسه موضوع گزارش مغایرت و عدم انطباق مصوبه مجلس در خصوص اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با سیاست‌های کلی نظام مورد بررسی قرار گرفت و بعد از بحث و بررسی مفصل اعضا، پنج مورد از بندهای مصوبه مورد اشاره مغایر سیاست‌های کلی نظام تشخیص داده شد و مقرر گردید به شورای نگهبان ارسال و برای اصلاح به مجلس شورای اسلامی ارجاع شود.

در جلسه امروز هیئت عالی نظارت، نماینده شورای نگهبان، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و معاون امور مجلس وزرات کشور دیدگاه‌های خود را در موضوع مورد بررسی بیان کردند.

سرلشکر موسوی: نیروی هوایی ارتش به یک قدرت پهپادی تبدیل شده است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس از قسمت‌های مختلف این یگان شامل پست فرماندهی، اورهال، شیلترها، آلرت و بخش مختلف پروازی بازدید کرد و توان عملیاتی این پایگاه را مورد ارزیابی قرار داد.

همچنین امیر سرلشکر موسوی ضمن دیدار چهره به چهره با خلبانان و کارکنان این پایگاه، با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون از همه مأموریت واگذاری، روسفید بیرون آمده و امروز در عرصه پهپادها نیز به یک قدرت کم نظیر تبدیل شده است، از زحمات خلبانان تیزپرواز و کارکنان این یگان تقدیر و تشکر کرد.

نظر شما