شناسهٔ خبر: 45240791 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزارت ارتباطات: بستر اقتصاد دیجیتال در یزد فراهم است

یزد - ایرنا معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده این حوزه در یزد گفت: بستر توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان فراهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد به ایرنا، امیر ناظمی در کارگروه توسعه دولت الکترونیک این استان به پیشرفت‌ها در حوزه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و افزود: ترافیک مربوط به یزد از سال ۹۷ تاکنون به ۹۸ گیگابیت بر ثانیه رسیده است که سه برابر افزایش را نشان می دهد. 

وی اظهار کرد: این اقدامات  نشان از بستر مناسب ایجاد شده برای رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به مزایای سامانه پیام ایران با سرشماره واحد ۴۰۴۰ برای  ارسال پیامک دستگاه های اجرایی افزود: مرحله دوم سامانه پیام ایران نیز شامل اپلیکیشن دولت همراه است که با استفاده از این کارپوشه، دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی غیردولتی می‌توانند به جای ارسال نامه به شهروندان به کارتابل آنها مراجعه  و پیام مورد نظر را ارسال کنند.

همچنین محمدعلی طالبی رییس کارگروه توسعه دولت الکترونیک در  یزد در این نشست با بیان توانمندی و ظرفیت بالای استان در توسعه دولت الکترونیک و زیرساخت های ایجاد شده در حوزه آی.سی.تی(ICT) افزود: توسعه اقتصاد دانش بنیان و توجه به علم و فناوری از جمله محورهای اصلی استان است که به صورت جدی دنبال می شود. 

استاندار یزد با تاکید بر تلاش برای اجرای کامل و دقیق دولت الکترونیک  افزود: همانطور که در دوران کرونا مشاهده شد باید تا حد امکان مراجعه حضوری مردم به دستگاه ها برای اخذ خدمات کاهش یابد. 

همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد در این کارگروه از راه اندازی سامانه پیام ایران با سرشماره اختصاصی ۴۰۴۰۸۵ در استان یزد خبر داد.

محمدرضا پاکدل  افزود :سامانه یادشده  به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار دولت الکترونیک، برای ارسال و دریافت الکترونیکی بدون واسطه اعلان‌ها و مکاتبه بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور از یک سو و آحاد مردم و موسسه حقوقی از سوی دیگر است.

وی اظهار کرد: سرشماره اختصاص یافته به استان در سامانه یادشده درنظرگرفته شد که با صلاحدید مسوولان  مرتبط در استانداری شماره های بعدی برای اختصاص به دستگاه های ذیربط به این سرشماره اضافه می شود.

پاکدل با اشاره به  شاخص ها و توانمندی های استان در حوزه آی.سی.تی و نتایج حاصل شده در کمیته کاری دولت الکترونیک خواستار تسهیل ارتباط با مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) در بستر شبکه ملی اطلاعات جهت تبادل داده و دریافت اطلاعات با هدف حذف مراجعه حضوری مردم در کنار تسریع و شفاف سازی ارایه خدمات شد. 

نظر شما