شناسهٔ خبر: 45240769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد

بازگشت ۵ هکتار از اراضی تغییرکاربری شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: در ادامه روند اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، پنج هکتار از اراضی زراعی و باغی تغییر کاربری شهرستان تبریز به عرصه کشاورزی بازگشت.

صاحب‌خبر -

فرامرز افشانی ضمن بیان این مطلب افزود: با تخریب ۲۱ مورد تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی سردرود و خلجان به موجب تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، پنج هکتار دیگر از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز آزاد شد.

وی گفت: تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، خط قرمز جهادکشاورزی است و این نهاد با همکاری مرجع قضایی با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، ادامه داد: مطابق این ماده قانونی هرگونه تغییر غیرمجاز کاربری در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و ماسه و سایر اقدامات به تشخیص وزارت جهادکشاورزی جرم است.

افشانی افزود: طبق تبصره دو این ماده قانونی نیز ماموران جهادکشاورزی موظف هستند با حضور نماینده دادسرا یا دادگاه، نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه بازگردانند. 

وی تصریح کرد: اراضی زراعی و باغ‌ها به‌ عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور از سرمایه‌های ملی جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی، فرهنگ ایرانی- اسلامی و قوانین کشوری، حفاظت از این عرصه‌ها وظیفه‌ای همگانی و تخریب و نابودی زمین‌های کشاورزی امری ناپسند، غیرقانونی و خلاف مصالح جامعه است.  

وی با بیان این‌که اراضی کشاورزی بستر تولید غذای شهروندان است، تاکید کرد: برای حفظ اراضی کشاورزی و تامین امنیت غذایی مردم این روند در طول سال با جدیت ادامه دارد و گامی برای حفظ قدرت تولید و نیز مبارزه با سودجویان و زمین خواران است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با آزاد سازی این پنج هکتار، میزان اراضی آزاد شده کشاورزی شهرستان تبریز، در سالجاری به ۲۵ هکتار ارتقاء یافت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما