شناسهٔ خبر: 45240762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

وزیر صمت در دیدار با آیت‌الله العظمی نوری ‌همدانی:

واردات کالاهای غیرضروری را ممنوع کردیم

حوزه/ وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با آیت الله نوری همدانی اعلام کرد: با وجود همه تحریم‌های ظالمانه دشمنان و محدودیت های ناشی از کرونا اما در ۹ ماه امسال اشتغال صنعتی ۲۳ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، علیرضا رزم‌ حسینی امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی  که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه به همت تولیدکنندگان و صادرکنندگان و صنعتگران که به راستی به فرموده مقام معظم رهبری مجاهدان اقتصادی هستند، بخش صنعت، معدن و تجارت روز به روز درحال توسعه و ارتقا می باشد.

وی با اشاره به برخی از ارقام در زمینه افزایش تولید تصریح کرد: در همین مدت با وجود همه مشکلات و تنگناها با افزایش ۱۰ درصدی تولید فولاد، افزایش ۱۲ درصدی تولید مس و افزایش ۵۱ درصدی تولید آلومینیوم روبرو بوده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: بخش صنعت، معدن و تجارت با ارتقاء صادرات بار مالی تحریم ها و مشکلات ناشی از عدم فروش نفت را بر دوش کشید.

رزم حسینی همچنین اعلام کرد: علیرغم همه مشکلات یادشده اما، تجارت خارجی کشورمان به ۵۷ میلیارد دلار رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه تامین معیشت مردم و فراوانی کالا از اولویت های وزارت صمت است، گفت: در این مدت نیز در حوزه تامین کالا هایی که بر عهده ما بوده است از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، روغن و همچنین نهاده‌های دامی اقدامات خوبی انجام شده است و این کالاها به موقع به دست مردم رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت ساخت داخل و اولویت این مهم، تصریح کرد: در این راستا واردات کالاهای غیرضروری را ممنوع اعلام کردیم و فقط کالاهای مرتبط با خط تولید، ماشین آلات قطعات و تجهیزات تولید و همچنین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات را وارد می کنیم.

خاطرنشان می شود: رزم حسینی با آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت جدا گانه دیدار کرد.

نظر شما