شناسهٔ خبر: 45240220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه از وظایف مهم هنرمندان است

مهاباد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه اکنون نیازمند امید و امیدآفرینی در جامعه هستیم، گفت: ایجاد این فضا و تزریق نشاط در جامعه یکی از از وظایف مهم هنرمندان است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ناصر خدایاری روز پنجشنبه در مراسم اختتامه نخستین جشنواره تئاتر "تک نفره" بوکان که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن فرهنگ سرای شهید قاسم سلیمانی این شهرستان برگزار شد، افزود: مهم‌ترین نیاز امروز جامعه، امید به آینده و نشاط است و این امر مهم به وسیله هنرمندان و فعالان عرصه هنر تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: هنرمندان حوزه های مختلف هنری اعم‌ از تئاتر، موسیقی، فیلم و نمایش باید از شرایط فعلی به عنوان یک فرصت استفاده کرده و تمام تلاش خود را در این موقعیت برای ایجاد شادی‌ و امیدآفرینی در جامعه بکار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هنرمندان با یاری گرفتن از قدرت هنر می‌توانند در آگاهی بخشی به مردم نقش مهمی داشته باشند، اظهار داشت: هنرمندان نیز برای دست یابی به این امر مهم در جامعه باید بین خود اتحاد و همدلی داشته باشند و در راستای اهداف و برنامه های هم گام بردارند.

وی با بیان ‌اینکه حمایت از هنرمندان تنها بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت نیست، بیان‌ کرد: هنرمندان، باید هنری خلق کنند که مشتری پسند بوده و از نظر معیشتی کمک حال هنرمندان این عرصه باشد.

حجت‌الاسلام خدایاری در خصوص نقش تئاتر در جامعه، افزود: تئاتر هنری است که واقعیت و مشکلات جامعه را در قالب نمایش برای مردم بازگو کرده و آن را به بطن جامعه انتقال می‌دهد.

وی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر، افزود: انقلاب اسلامی بر سه محور مکتبیت اسلام، رهبری با تاکید بر محورمیت اسلام و مردمی بودن شکل گرفته و توانسته است با قدرت ظاهر شده و به راه خود ادامه دهد.

توجه به هنرمندان و فعالیت آنها مورد توجه جدی مسوولان باشد

فرماندار بوکان در این جلسه با اشاره به اهمیت هنر در جامعه گفت: توجه به هنرمندان و فعالیت آنها باید مورد توجه جدی مسوولان شهرستان باشد.

محمد امین‌زاده افزود: اهمیت فرهنگ و هنر در مسیر رشد و تعالی یک جامعه بر کسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع واقف هستند که فرهنگ و هنر اساس و بنیان یک جامعه را پی ریزی می ‌کند.

وی افزود: توسعه فقط در بخش اقتصادی نیست بلکه باید حوزه فرهنگ و هنر را نیز دربرگیرد تا بتوان ضمن رسیدن به اهداف و برنامه های خود به یک توسعه همه جانبه دست یافت.

فرماندار بوکان از این شهرستان به عنوان مهد هنر های مختلف یاد کرد و ادامه داد: در شهرستان بوکان پتانسیل های خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه خاصی شده و برای شکوفا شدن آنها سرمایه گذاری کرد.

۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره نخستین جشنواره تئاتر "تک نفره" بوکان ارسال شد

دبیر نخستین جشنواره تئاتر "تک نفره" بوکان در این مراسم گفت: ۲۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بعد از بازبینی ۱۰ اثر برای اجرا انتخاب شد.

خالد حیدری ادامه داد: بعد از بازبینی اثار توسط داوران و صاحبنظران، ۶ اثر به بخش مسابقه و مرحله نهایی رسید که روز گذشته هر ۶ اثر اجرا شد که توسط  اسماعیل احمدیان از بوکان، غلامرضا عزیزی از ارومیه و احمد نقده از مهاباد مورد داوری قرار گرفت.

در پایان این جشنواره و با نظر هیات داوران از "سینا دادک" و "لقمان شهابی" به ترتیب به عنوان بهترین اثر موسیقی و طراح بروشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر اساس نظر هیات داوران رتبه سوم نقش بازیگر مرد به "سیروان قاسمی" برای نمایش "قلاده برای سگ مرده" و رتبه دوم بازیگر مرد به "پیمان پورآذر" در نمایش "مراحل رشد و نمو قورباغه" رسید و در این بخش داوران هیچ اثری را شایسته نقش نخست ندانستند.

رتبه سوم بازیگری زن نیز بطور مشترک به "سارا عبدالهی" و "الهی کریمی"  به نمایش "چهار و سی دقیقه" رسید.

بر اساس نظر هیات داوران رتبه نخست بازیگری زن، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به "سوما ابراهیمی" برای نمایش "سگها مادرت را می‌خورند" رسید.

در بخش بهترین کارگردانی رتبه سوم به یوسف فتحی در نمایش " لیمان گەڕین "( ولمان کنید) و رتبه دوم گارگردانی به طور مشترک به" شهروز حاجی حسن" و "آرمان خضرآقا" به ترتیب برای نمایش "چهار و سی دقیقه" و "مراحل رشد و نمو قورباغه" رسید.

هیات داوران رتبه نخست کارگردانی این جشنواره را نیز به "کاوه محمدزاده" برای نمایش "سگها مادرت را خوردند" اعطا کرد.

نظر شما