شناسهٔ خبر: 45240189 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نیکزاد در جمع خبرنگاران:

اعتبارات ملی به پروژه های شهرستان رفسنجان اختصاص یافت/رسانه ها پیگیر وعده های مسئولان باشند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران رسانه های رفسنجان از مساعدت مسئولان برای تخصیص اعتبارات ملی در راستای تکمیل پروژه های این منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیک زادثمرین عصر امروز (پنجشنبه، 2 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران شهرستان رفسنجان، گفت: پیرو بازدید نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهرستان رفسنجان مقرر شد معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی حداکثر تا پایان بهمن، ۴۰ میلیارد ریال برای محور رفسنجان نوق تخصیص داده و تخصیص اعتبارات جدید در سال ۱۴۰۰ پیگیری کند.همچنین حداکثر تا یک هفته، اداره کل استان مستندات و توجیه ایجاد ردیف برای کمربندی شرقی رفسنجان را به وزارت راه و شهرسازی ارسال کند. باید یادآور شد حداکثر تا پایان سال، معاونت برنامه ریزی وزارت راه، پیگیری لازم را از سازمان برنامه و بودجه در این راستا انجام دهد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر مصوبات بازدید نظارتی یک روزه از رفسنجان، تصریح کرد: زیرسازی ۱۰ کیلومتر از محور رفسنجان - زرند با مشارکت شرکت ملی مس ایران انجام می شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، آسفالت این ۱۰ کیلومتر را تقبل می کند. همچنین راه روستایی کشکوئیه - نوق، به طول ۱۰ کیلومتر آسفالت می شود و این محل مستقل از اعتبارات قیر تخصیص داده می شود.

وی ادامه داد: تقاطع غیر همسطح شهید مرتضوی شهر انار، توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل، حداکثر تا ۳۰ اردیبهشت۱۴۰۰ تکمیل و افتتاح می شود که همگی این موارد از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل پیگیری و اجرایی خواهد شد.

نیکزاد با اشاره به وظایف استانداری و ادارات کل استان کرمان در راستای اجرای مصوبات این سفر نظارتی ادامه داد: براین اساس گلزار شهدای کشکوئیه، شریف آباد و حسین آباد توسط استانداری و بنیاد شهید کشور بهسازی می شود. همچنین پیگیری احداث زیرگذر که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کلنگ زنی شده است، رایزنی لازم توسط استانداری و نایب رئیس مجلس انجام خواهد شد؛ فعلا با نظر معاونت عمرانی استانداری، تقاطع همسطح کشکوئیه، توسط راهداری استان، تکمیل و ایمن سازی می شود.

نایب رئیس قوه مقننه افزود: در این بین جاده اختصاصی ایستگاه راه آهن احمد آباد به طول دو کیلومتر، حداکثر تا ۲۰ روز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خط کشی شده و به تابلوهای علایم راهنمایی مجهز می شود.

وی تصریح کرد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد حداکثر تا ۲۰ روز، واگذاری یا عدم واگذاری شهرک ۱۲۰ واحدی راه آهن انار(منازل سازمانی ایستگاه بیاض)، جهت بهره مندی افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی و ... مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن را اعلام کند؛ مشکل چاه آب، منبع آب، روشنایی و نگهبانی ایستگاه راه آهن احمد آباد حداکثر تا ۲۰ روز آینده مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به مشکل مردم رفسنجان برای بهره مندی از حمل و نقل ریلی افزود: براین اساس مقرر شد سهمیه قطار مسافری رفسنجان، حداکثر تا ۲۰ روز به دو برابر افزایش پیدا کند؛ فرمانداری، امکال نقل و انتقال مسافران (ون واتوبوس) به شهر را فراهم کرده و اگر تا یک ماه، از این ظرفیت استفاده نشود، سهمیه به شرایط قبلی بازگشت داده می شود. همچنین جهت احداث راه آهن مهریز احمدآباد-رفسنجان باغین-کرمان در صورت مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی شرکت راه آهن به میزان ۳۰ درصد مشارکت می کند که تعیین تکلیف مشارکت بخش خصوصی حداکثر تا دو ماه خواهد بود.

نایب رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به وظایف شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در راستای تحقق مصوبات این سفر گفت: جهت تکمیل مخزن آب ۱۵۰۰۰ متر مکعبی رفسنجان و خط انتقال آن به طول ۸ کیلومتر حداکثر تا ۲۰ روز، مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده می شود. ۵۰ میلیارد ریال نیز از سوی استانداری کمک می شود؛ همچنین شرکت آبفای استان متعهد می شود حداکثر تا 15 اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نسبت به تکمیل و افتتاح پروژه اقدام نماید، الباقی تعهدات به سال ۱۴۰۰ منتقل می شود و توسط شرکت آبفا تامین و پرداخت می شود.

نیکزاد اظهار کرد: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری و شهرهای با جمعیت کمتر از ۵۰۰۰۰ هزار نفر این حوزه انتخابیه (کشکوئیه، بهرمان، صفائیه، جوادیه فلاح، سرچشمه، انار، أمین شهر) به صورت یک سوم توسط سازمان، یک سوم توسط شهرداری و یک سوم توسط استانداری مشارکت می کند. همچنین جهت حمایت از پروژه های عمرانی شهرداری های فوق الذکر، با معرفی استانداری، حمایت دو میلیارد و پانصد میلیون ریالی در قالب ماده ۵۸ خارج از سهمیه قبلی استان انجام می شود.

وی با اشاره به دیگر وظایف شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: به هر یک از شهرداری های فوق الذکر ۲۰۰ تن قیر رایگان تخصیص داده میشود و یک دستگاه ماشین آتش نشانی به شهرداری انار خارج از توافق سه جانبه تحویل می شود.

نیکزاد افزود: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سهمیه قیر رفسنجان و انار به میزان دو برابر افزایش می یابد و سه روستا به پیشنهاد فرمانداران انار و رفسنجان به عنوان روستای گردشگری تعیین و معرفی می شود. در صورت بروز مشکل، بنیاد مسکن به طریق دیگری این حمایت را انجام خواهد داد.

وی افزود:همچنین مقرر شد وزارت ارتباطات حداکثر تا یک ماه، نسبت به افزایش پوشش آنتن دهی انار و رفسنجان، اقدام لازم را به عمل آورد؛ در این بین از مورخ ۱۲ بهمن ماه سال جاری، شرکت هواپیمایی زاگرس دو پرواز به فرودگاه رفسنجان دایر خواهد کرد که ضریب اشغال بر اساس توافق قبلی است که انجام شده است.

نیکزاد خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن نیز حداکثر تا یک ماه، مشکل مسکن مهر ۹ واحدی کشکوئیه را مرتفع کرده و در مورد زمین مربوط به خانواده معظم شهداء مقرر شد معاون عمرانی استاندار پیشنهاد خود را نسبت به پیش بینی نقشه ۱۵۰ متر مربعی با رعایت فرم ج سبز ارائه دهد. نمایندگان حاضر در این جلسه مسئول پیگیری مصوبات از وزارت راه و شهرسازی خواهند بود./

پایان پیام

نظر شما