شناسهٔ خبر: 45239190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

دختر دبیرکل سابق حزب الله: شهدای مقاومت با تاسی از رهنمودهای رهبر انقلاب توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند

اختصاصی ابنا

«بتول عباس موسوی» دختر شهید مقاومت و دبیر کل سابق حزب الله لبنان با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران مقاومت گفت: شهدای مقاومت با تاسی از رهنمودهای رهبر انقلاب توطئه‌های دشمنان و عوامل آنان را در منطقه خنثی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت الله «محمدحسن اختری» مدیرعامل بنیاد بین المللی عاشورا در وبینار "حضرت زهرا(س) روح نبوت و جوهر امامت" درباره جایگاه الهی و ملکوتی و والای حضرت زهرا(س) در قرآن کریم و روایات وسخنان پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در شان این بانوی گرامی اسلام به سخنرانی پرداخت و شواهدی از تاریخ و حوادث صدر اسلام با بیان و استدلال از آیات قرآنی و بیانات صحابه گرامی ارائه داد.

«شيخ غازی حنينه» از علمای اهل سنت لبنان و عضو اتحادیه علمای مقاومت اسلامی نیز درباره شخصیت حضرت زهرا(س) با استناد به روایات اهل سنت و کتب مورخین سخن به میان آورد.

«شیخ توفیق علویه» از لبنان نیز درباره نقش پیشتازانه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت و ایستادگی این بانوی مکرم اسلام در برابر انحراف و ظلم و انحراف بیاناتی ایراد نمود.

خانم «بتول عباس موسوی» دختر شهید مقاومت و دبیر کل سابق حزب الله لبنان نیز در این وبینار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اسلام و مقاومت به ویژه شهید و سردار بزرگ مقاومت حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت تاکید کرد: این شهدا با تاسی از تعالیم اسلام و رهنمودهای امام امت و رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیره پیامبر(ص) و حضرت زهرا(س) درباره ایستادگی در برابر ظلم و ستم و بی عدالتی توانستند بسیاری از توطئه های مختلف استکبار جهانی و عوامل آنان در منطقه را خنثی و افشا کنند.

در ادامه خانم «زهرا الموسوی» پژوهشگ رو نویسنده کویتی و خانم «لیندا وهبی» از فرانسه و «زهره الساعدی» از عراق و خانم «لیندا طبوش» از لبنان فرازهایی از زندگی و سیره نظری و عملی این بانوی بزرگ اسلام سخنانی ایراد کردند.

در پایان خانم «زهرا المغواتی» شاعره از بحرین و خانم «فاطمه السحمرانی» شاعره لبنانی ابياتی زیبا در رثای حضرت زهرا(س) قرائت کردند.

پس از سخنرانی‌های ایراد شده تعدادی از مشارکت کنندگان با ارائه نظرات و پیشنهادات مختلف توصیه هایی در تداوم این برنامه های فرهنگی و فکری موثر و مفید ارائه دادند.
………………….
پایان پیام/ ۲۱۸

نظر شما