شناسهٔ خبر: 45239155 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خضریان:

استفاده از ادبیات کودکانه به وحدت مجلس و دولت آسیب می‌زند

سید مهدی حسینی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، استفاده از ادبیات کودکانه را آسیبی برای وحدت مجلس و دولت دانست و گفت: برای خدمت به مردم نیازی به قبیله گرایی و دو دسته بازی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خضریان عصر امروز در جلسه جمع بندی نظارت میدانی در شهرستان رفسنجان، گفت: سفرهای نظارتی قوه مقننه در راستای تحقق وظایف ذاتی و نظارتی مجلس شورای اسلامی است و موجب احیای فرهنگ هایی مانند همدلی بین مجلس و دولت می شود.

وی تصریح کرد: در واقع مردم می توانند به همدلی میان مجلس و دولت نگاه کنند که این امر سبب پیگیری و حل شدن مشکلاتشان می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: عموما در مجالس گذشته نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود سرکشی می کردند و براین اساس تلاش داشتند تخصیص های بیشتری برای اعتبارات حوزه انتخابیه به دست بیاورند.

خضریان تاکید کرد: این مهم در حالی است که طبق قانون همه نمایندگان، نماینده مردم ایران هستند و تصمیماتشان ملی است لذا وظیفه دارند در همه مناطق کشور حضور داشته باشند، متعاقبا مناطقی که نماینده های بیشتری دارند می توانند به مناطق محروم تر کمک کنند که این مهم به تحقق عدالت نزدیک تر است.

وی اظهار داشت: باید یادآور شد در سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس از ظرفیت های ملی برای حل مشکلات شهرستان ها استفاده می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس  افزود: به نظر می رسد باید چنین دستاوردهایی را مسئولان برای خودشان مرور کنند زیرا همه ما بر سر سفره امام رحمته الله و شهدا نشسته ایم و بیشترین دین را به آن ها داریم لذا باید بیشتر تلاش کنیم.

خضریان گفت: بعضا شاهد استفاده از ادبیات کودکانه هستیم که این امر می تواند به وحدت میان مجلس و دولت آسیب بزند؛ نیازی نیست در میدان کار و تلاش چه در دولت و چه در مجلس به یکدیگر کنایه بزنیم.

وی بیان کرد: مرحوم آیت الله مصباح یزدی می فرمودند اگر کار برای خداوند، مردم و انقلاب اسلامی است، قبیله گرایی و دو دسته بازی لازم نیست؛ بنابراین چرا عرصه انتخابات را باید از صحنه خدمت به صحنه رقابت سیاسی تبدیل کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور اگر مجلس چیزی را بلد نیست بیایید کمک کنید تا با هم آن موضوع را حل کنیم؛ مجلس نیز توجه داشته باشد اگر آقای رئیس جمهور وظایفی برعهده دارد باید بر آن ها نظارت داشته باشد لذا قرار نیست صحنه عمل و تلاش به جدل سیاسی تبدیل شود.

خضریان افزود: آقای رئیس جمهور به مجلس کنایه می زنند و در مجلس نیز برای پاسخ صدایی بلند می شود و مردم نگاه می کنند که رئیس جمهور به مجلس کنایه زده است که این امر برخلاف فرهنگ دینی و آرمان های امام خمینی (ره) است.

وی گفت: ای کاش بتوانیم کنار هم باشیم و کار کنیم.

نظر شما