شناسهٔ خبر: 45239136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقاضا برای مدیرشدن تا درخواست وام ۱۰ میلیون تومانی

کرمانشاه- ایرنا- هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در ادامه دیدارهای مردمی روز پنجشنبه دوم بهمن در سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) با تعدادی از مردم استان دیدار و به مسایل و مشکلات آنها رسیدگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استاندار کرمانشاه برای پنجمین بار از ابتدای سال جاری تاکنون در مرکز سامد استان حاضر شد و به صورت حضوری و تلفنی با تعدادی از مردم استان به گفت و گو نشست.

عمده درخواست هایی که امروز از سوی مردم مطرح شد، اشتغال، دریافت تسهیلات و رفع معضل پیش روی واحدهای تولیدی بود.

یکی از کارمندان ادارات دولتی استان که به صورت تلفنی با استاندار کرمانشاه صحبت کرد، تقاضای کسب یک جایگاه مدیریتی را داشت که استاندار کرمانشاه دستور داد، تقاضای وی توسط بازرسی استانداری بررسی و در صورت صلاحیت برای ارتقا وی اقدام شود.

دانش آموختگان دانشگاهی به ویژه در رشته شیمی نیز بخشی دیگر از مراجعان نشست امروز را تشکیل می دادند که خواهان فعالیت در پتروشیمی در دست احداث اسلام آبادغرب بودند؛ بازوند نیز از آنان خواست، مدارک خود را ارایه دهند تا به پتروشیمی استان معرفی شوند.

تولیدکننده ۷۲ ساله ای که ۲ سال برای دریافت تسهیلات در صف بانک بود نیز امروز به صورت حضوری با بازوند دیدار کرد، که استاندار کرمانشاه دستور داد، نشستی ویژه با حضور مدیران مربوطه تشکیل شود تا دلیل تعلل در پرداخت تسهیلات به این کارآفرین مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از تولیدکنندگان خوراک دام طیور نیز از دیگر مراجعه کنندگان امروز بود که نسبت به توزیع نهاده های دامی شکایت داشت. وی معتقد بود که نهاده های دامی به صورت عادلانه بین تولید کنندگان توزیع نمی شوند و عده ای در حال سوء استفاده از این موضوع هستند که استاندار کرمانشاه دستور داد موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

یک پرورش دهنده ماهی نیز امروز به صورت تلفنی با استاندار ارتباط برقرار و عنوان کرد که ورشکست شده و بانک عامل قصد دارد منزل مسکونی وی را به دلیل به تعویف افتادن اقساط بانکی تصاحب کند که بازوند دستور داد تا ضمن ارایه تسهیلات جدید به این واحد تولیدی منزل وی نیز فعلا توسط بانک مصادره نشود.

درخواست برای اعطا تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا، دریافت تخفیف های مالیاتی و ارایه تسهیلات اشتغالزایی نیز از جمله دیگر درخواست هایی بود که جمعی از شهروندان از استاندار مطرح کردند.

ماهی ۱۴ مدیر به مردم پاسخ می دهند

پس از پایان این نشست مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اعلام کرد: که از ابتدای سال جاری تاکنون به صورت میانگین ماهی ۱۴ مدیر به صورت مستقیم و یا تلفنی از طریق سامانه سامد مسایل و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار دادند.

حجت الاسلام عبدالله عزیزی با بیان اینکه مردم برای ارتباط با مدیران می توانند از سامانه تلفنی ۱۱۱ استفاده کنند، گفت: علاوه بر حضور مدیران در سامانه سامد، تمام دیدارهای مردمی مدیران دولتی نیز توسط کارشناسان این مرکز مورد ارزیابی قرار می گیرد تا میزان پاسخگویی مدیران سنجیده شود.

به گفته مدیرکل بازرسی استانداری کرمانشاه، استاندار کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت دیدار مردمی داشته و پنج بار هم برای پاسخگویی به مردم در مرکز سامد حاضر شده است.  

عزیزی در پاسخ به این سوال چه میزان از مشکلات مطرح‌شده به نتیجه می رسد، گفت: بیشتر دستورهایی که استاندار کرمانشاه در باره مشکلات مردم صادر می کند، عملیاتی می ‌شود.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) شیوه ای ارتباطی است که مردم می توانند با شماره تلفن ۱۱۱ درخواست ها، شکایات و پیشنهادهای خود را از طریق آن به مسوولان اعلام کنند.

دسترسی سخت به مسوولان ارشد و مدیران کل و فاصله آنها با مردم عادی همواره یکی از گلایه های شهروندان است اما سامانه سامد توان کاهش این شکاف را دارد.

نظر شما