شناسهٔ خبر: 45239112 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

چندصدایی در ستاد مقاله با کرونا و حیرت مردم!

صاحب‌خبر -

اسماعیل حسین‌پور، فرهنگی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «چندصدایی در ستاد مقاله با کرونا و حیرت مردم!» نوشت:

در حالی که نگرانی از اوج گیری ویروس جهش یافتۀ کرونا جدی است و مردم به حق، از دورهمی های خانوادگی منع می شوند؛ ولی در ستاد مقابله با کرونا، برخلاف نظر وزیر بهداشت و کارشناسان این حوزه، دانش آموزان را به دورهمی های کلاسی سوق می دهند!

ظاهرا رسالت ستاد مقابله با کرونا، به ستاد مطالبه کرونا تبدیل شده است.

آنچه روح‌آزار است؛ تشتت مواضع کار به دستان این ستاد است. ستادی که با این پراکندگی مواضع، گویا: «نه سری دارد، نه سامانی». این میزان ناهماهنگی در مجموعه ای که «ستاد» نام گرفته؛ سؤال برانگیز است. اعضای ستاد مقابله با کرونا، این نظرات را مرور کنند:

۶ دیماه- رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا: «در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد مدارس تا پایان سال بصورت مجازی برگزار شود».

۲۱ دیماه- مردانی، عضو ستاد کرونا: «در بازگشایی‌ مدارس عجله نکنید / در تمام اپیدمی‌ها مدارس آخرین مکان‌هایی هستند که بازگشایی می‌شوند».

۲۵ دیماه- نمکی وزیر بهداشت: «با بازگشایی مدارس مخالفیم/ نگران خیز کرونا در دوماه آینده هستیم».

۲۵ دیماه- حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش: «مدارس باید در تمام مناطق به جز مناطق قرمز باز باشند و کادر اداری و اجرایی در مدرسه حضور داشته باشند».

حال جای سؤال اینجاست این چه ستاد مقابله با کرونا است که نظر وزیر آموزش و پرورش بر نظر وزیر بهداشت و درمان و اساتید مجرب و مورد وثوق جامعه پزشکی ترجیح داده می شود؟ مبنای تصمیم گیری این ستاد برای بازگشایی مدارس چیست و بانی آن کیست؟

این چه ستادی است که وزیر آموزش و پرورش، مدعی می شود: «مطالعات نشان می‌دهد تاثیر تعیین کننده‌ای بین بازگشایی و شیوع بیماری کرونا وجود ندارد».

واقعا طنز تلخی است که وزیر آموزش و پرورش کارشناس میزان اثرگذاری مدارس در شیوع بیماری کرونا می شود و نظرات علمی و کارشناسانۀ پزشکان خبرۀ حوزه بهداشت و درمان نادیده گرفته می شود! انگار حضور وزیر بهداشت و متخصصان، در این ستاد زینتی است!

این آشفتگی و اختلاف مواضع در ستاد کرونا امیدسوز است. اعضای ستاد مقابله با کرونا، باور کنید این تصمیمات خلق الساعه‌تان سوهان روح خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان شده است. ستادی که تا این حد به توصیه های پزشکی بی توجه است چگونه می تواند امید و اعتماد در دل مردم ایجاد کند؟ اگر مردم به تصمیمات این ستاد بی اعتماد شوند؛ بانی این بی اعتمادی امیدسوز کیست؟

پیش از آن که کادر ایثارگر درمان و بهداشت، به ستوه آیند؛ پیش از آن که زود دیر شود؛ لطفا مدارس را تا بهار بازگشایی نکنید! سختی و سیاهی زمستان برای این مردم صبور، کافی است.

انتهای پیام

نظر شما