شناسهٔ خبر: 45228452 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مربی هندبال فراز: بدون مدرک نباید انگ تبانی زد/ مسخره نیست تساوی بیشتر از برد امتیاز دارد؟

معصومه عبدالجوادی

مجید پارسایی گفت: تبانی سند و مدرک می‌خواهد و نمیتوان به راحتی به تیمی یا بازیکنی انگ زد.

صاحب‌خبر -

سرمربی تیم هندبال فرازبام خائیز دهدشت در گفت و گو با ایسنا در خصوص اعتراض تیم طبس به تساوی بازی فراز بام و فولاد در جریان لیگ برتر هندبال مردان اظهار کرد:  چندروز قبل در جام جهانی هندبال مصر بازی دو تیم ژاپن و کرواسی ۲۲ بر ۲۲ شد، آیا باید تفسیر کرد که چرا این دو تیم به تساوی رسیدند؟

 پارسایی در ادامه گفت: از طرفی داور بازی ما و فولاد دو تن از بهترین داوران ایران بودند که در مسابقات قهرمانی آسیا و رقابت‌های بین‌المللی زیادی سوت زده‌اند. داور با توجه به قانون اجازه دارد هر جایی که تشخیص دهد بازی تغییر کرده و یا اتفاقی پشتش هست بازی را متوقف کند. پس قطعا اگر چیزی بود این اتفاق توسط داوران می افتاد.

وی افزود: یک بازی هندبال بین دو تیم تا دقیقه ۵۹ و ۲۰ ثانیه انجام شده، شما حساب کنید تمام این اتفاقاتی که آقایان به آن شائبه تبانی می‌زنند در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ داده است. دو تیم کل بازی را جنگیدند. تیم من با برد این بازی و با کسب ۲ امتیاز به مرحله بعد می‌رفت اما با تساوی تنها با یک امتیاز. چه کسی یک امتیاز مهم را معاوضه می‌کند. اگر ما می‌بردیم با ۲ امتیاز قاطع صعود می‌کردیم و در دور بعد هم این امتیاز برایمان مهم و به نفع‌مان بود.

سرمربی تیم هندبال فراز بام خائیز دهدشت به نحوه بازی دروازه‌بانش اشاره کرد و گفت: من یک دروازه‌بان دارم که در هندبال ساحلی قهرمانی جهان باعث شد تیم ملی ایران مقام هشتم را کسب کند. در هندبال ساحلی یک شگرد هست که دروازه‌بان توپ را می‌گیرد و از این دروازه توپ را به دروازه حریف پرتاب می‌کند. این کار را در یک بازی دیگر مقابل مس هم انجام داده بود. همه این بازیکن و سایر بازیکنان هندبال را می‌شناسند.

وی گفت: همه بازیکنان چه از تیم ما و چه از تیم فولاد به کمیته انضباطی برای این منظور فراخوانده شده اند که از ورزشکاران و شاید ملی‌پوشان خوبی هستند که نباید به اتهام واهی و جرمی که ثابت نشده با حیثیت آن‌ها بازی شود. نمی‌شود به راحتی به افراد اتهام زد، این افراد در سال‌های آینده می‌خواهند بازی کنند. اگر قرار باشد هر فردی یا هر تیمی به راحتی به دیگران انگ بزند که  شغل و حرفه ورزشکاران به خطر می‌افتد. ملی‌پوشان شغلشان این است اگر این حدس و گمان را به آنها نسبت دهیم به آنها جفا کرده ایم.

وی به عملکرد ضعیف تیم طبس در دور برگشت مسابقات لیگ اشاره کرد و گفت: اگر این بازی هم به برد می‌رسید آیا باز هم طبس اعتراض نمی‌کرد؟ مربی طبس در دور رفت ۶ امتیاز از گروه ما گرفت و در دور برگشت تنها یک امتیاز. نمی‌تواند ضعف خود را تقصیر سایر تیم‌ها بیندازد. اگر طبس بازی با کردستان را مساوی نمی‌کرد به راحتی صعود می‌کرد.

وی به اشتباهات موجود در جدول لیگ اشاره کرد و گفت: متاسفانه لیگ ما طوری طراحی شده که برای یک تیم مساوی بیشتر از برد امتیاز دارد، آیا این مسخره نیست. جدول مسابقات باعث شائبه شده است نه تساوی یک بازی. شاید چون در این جدول، برای یک تیم مساوی ۳ امتیاز، برد دو امتیاز و باخت هم هیچ تاثیری ندارد، پس بجنگد برای تساوی اما تدبیر من، برد این بازی بود.
 
وی در خصوص کارشناسانی که این بازی را بازبینی کرده‌اند گفت: جالبتر بحث کارشناسی بازی است. فدراسیون گفته بازی را کارشناسی کرده اما چه کسانی واقعا بازی را کارشناسی کرده اند. یک نفر به تازگی عضو کمیته مربیان فدراسیون شده که در عمر ورزشی اش به عنوان مربی روی نیمکت هیچ تیمی ننشسته است تا سختی و مشکلات لیگ را درک کند. عضو هیات رئیسه فدراسیون هرچند که جایگاه اجتماعی دارد و برای ما قابل احترام است، اما در جایگاه یک مربی نیست که برای یک بازی هندبال نظر کارشناسی دهد. مربی حریف که در دور بعدی به تیم من می‌خورد در تیم کارشناسی این بازی گذاشته شده است. این فرد قطعا دوست ندارد ما و فولاد صعود کنیم، می‌خواهد دو تیم راحت‌تر بالا بیایند که در دور بعد کار راحت داشته باشد و امتیازها را جمع کند و روی سکو برود.

وی گفت: کارشناس به کسی می‌گویند که دلسوخته و دلسوز هندبال باشد، حداقل ۲۰ سال سرمربی تیم ملی ایران بوده باشد مثل قاسم شعبانپور، کارشناس به  اکبر ریاحی می‌گویند که سینه سوخته هندبال است، به مهدی اخوان که یک عمر به اندازه سن من برای هندبال ایران زحمت کشیده است یا کارشناسانی همچون اسماعیلی، نکویی، کافی، رزمگر، جان پناه، نصیری، پایدار، ..... از طرفی در جلسه کمیته انضباطی که فدراسیون نباید سوال کند و نقش نظارتی دارد.

وی مدعی شد: آیا باید فردی سیاسی این شائبه را درست کند؟ می‌گویند این فرد رفته از وزارت ورزش شکایت کرده است خوب بکند! تبانی دلیل دارد؛ سند و مدرک می‌خواهد، تلفن، پول، چک و سفته می‌خواهد! تبانی این نیست که چون منافع یک نفر در خطر است اتفاق افتاده باشد.
 
پارسایی گفت: من در هندبال جنوب ایران سرمایه گذاری کردم. در رده جوانان، نوجوانان، نونهالان، خردسالان و بزرگسالان تیم‌داری می‌کنم. قطعا اگر بخواهد اتفاقی جز این بیفتد به راحتی هندبال را می‌بوسم و کنار می‌گذارم. البته من هم این موضوع را رها نخواهم کرد، به دیوان عدالت اداری، دادگاه عالی ورزش؛ CAS شکایت خواهم کرد که در این موضوع می‌خواهند با سیاست پیش روند. من پیگیر مطالبه به حق خود هستم. باید حقمان را بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهند با این موضوع سیاسی برخورد کرده و داستان را به سود خود تمام کنند گفت: شک نکنید. در صورتی که مشکل از تیم‌ها نیست و مشکل از فدراسیون است که لیگ را اینگونه طراحی کرده که تساوی یک بازی برای یک تیم اهمیت بیشتری داشته باشد.

وی در پایان گفت: کارشناسان صاحب نام هندبال بیایند نظر دهند و سوابق مربی و ورزشکاران را در بیاورند و بعد نظر دهند. نمی‌شود روی سیاست و سیاسی بازی پیش رفت.

وی گفت: کمیته انضباطی چند روز پیش برگزار شده اما هنوز خبری اعلام نشده است. نامه هم زدند که لیگ ۱۳ بهمن شروع می‌شود ما هنوز نمی‌دانیم بالای جدول هستیم یا پایین جدول. ۱۲ روز دیگر لیگ شروع می‌شود اما آیا بلاتکلیفی ما به نفع سایر حریفان نیست؟

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما