شناسهٔ خبر: 45228037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درپیام تبریک به بایدن؛

برهم صالح: عراق بدنبال همکاری با آمریکا برای کاهش تنش ها در منطقه است

بغداد - ایرنا- رییس جمهوری عراق چهارشنبه شب در پیامی به رییس جمهوری جدید آمریکا تصریح کرد که عراق چشم انتظار همکاری با ایالات متحده برای کاهش تنش ها در منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «ناس» عراق، در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است که «برهم صالح» در این پیام به «جو بایدن» همتای آمریکایی خود تبریک گفت و انتظار خود را برای تقویت روابط بین دو کشور در زمینه های مختلف، مواجهه با چالش های مشترک و در صدر آنها مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، تلاش برای کاهش تنش ها در منطقه و ترسیم مسیری به سمت عراق و خاورمیانه ای شکوفاتر بر اساس احترام متقابل و ارزشهای آزادی و دموکراسی ابراز داشت.

در بخشی از این پیام آمده است: ما از فرصت همکاری نزدیک با آمریکا برای کاستن از تنش های منطقه ای و تقویت صلح و ثبات در خاورمیانه استقبال می کنیم.

بایدن که در انتخابات ۱۳ آبان ماه امسال به‌عنوان نامزد حزب دموکرات بیش از ۸۱ میلیون رای مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم ۳۰۶ رای را از آن خود کند و رقیب خود یعنی دونالد ترامپ رییس ‌جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات را با بیش از ۷۴ میلیون رای مردمی و ۲۳۲ رأی گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.

بایدن و معاونش کامالا هریس ساعاتی پیش در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آمریکا که برخلاف رویه مرسوم بدون حضور دونالد ترامپ برگزار شد، سوگند یاد کردند. در ۱۵۰ سال اخیر برای اولین بار است که رییس جمهوری کاخ سفید و دولت را تحویل جایگزین خود نمی‌دهد.

نظر شما