شناسهٔ خبر: 45227520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پنجره مهر؛

بارش شدید برف در گردنه حیران آستارا

آستارا- بارش برف در محور کوهستانی گردنه حیران شهرستان آستارا، موجب کندی تردد خودروها در این راه ارتباطی پرتردد کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال تغییرات جوی و نفوذ سامانه پرفشار سرد و بارش زا به سواحل جنوبی دریای خزر و وجود امواج ناپایدار در سطوح فوقانی جو، بارش برف از بعد از ظهر چهارشنبه در ارتفاعات کوهستانی غرب استان گیلان به ویژه محور ارتباطی گردنه کوهستانی حیران شهرستان آستارا آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تردد خودروها با توجه به بارش بیش از ۲۰ سانتی متری برف تنها با زنجیر چرخ در این مسیر ارتباطی آستارا به اردبیل امکانپذیر است.

بارش برف نیز در تمامی مناطق گردنه حیران و نیز راه‌های روستایی مناطق کوهستانی این محور ادامه دارد و سطح این جاده را لغزنده کرده است.

با وجود بارش برف در محور کوهستانی حیران، تردد در این محور با کندی جریان دارد و راهدار خانه‌های مستقر در این مسیر مشغول برف روبی و نمک پاشی جاده‌های این مسیر پرتردد و بین المللی کشور هستند.

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در جریان بازدید از محور گردنه کوهستانی حیران با اشاره به آمادگی کامل مأموران راهداری شهرستان برای باز نگه داشتن مسیر این محور ارتباطی، اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع فوق و ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه شهرستان آستارا با آمادگی کامل و به منظور تأمین امنیت جاده‌ای در آماده باش کامل هستند.

عباس صابر به رانندگانی که قصد عبور از محور مواصلاتی گردنه حیران در مسیر آستارا به اردبیل را دارند، توصیه کرد که خودروهای خود را به زنجیر چرخ و وسایل و تجهیزات زمستانه مجهز کنند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق درگیر با برف در مناطق کوهستانی شهرستان مرزی آستارا، اظهار کرد: راهداری در شهرستان آستارا با ۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین مختلف و ۳۵ نیرو در حال برف روبی و نمک پاشی جاده‌ها هستند.

نظر شما