شناسهٔ خبر: 45226916 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بررسی روند اجرای فعالیت‌های قرآنی در شاهرود با حضور معاون وزیر ارشاد

با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روند اجرای برنامه‌های و فعالیت‌های قرآنی در شهرستان شاهرود بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، تجلیل از پیشکسوت قرآنی حسین جلالی قاری و حافظ کل قرآن، دیدار از بیت مرحوم آیت الله سید علی حسینی شاهرودی، بازدید از مسجد تاریخی شیخ علی اکبر و بازدید از جامعه القرآن الکریم واحد خواهران شاهرود از برنامه‌های معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود بود.

عبدالهادی فقهی زاده گفت: جشنواره تکریم از شخصیت حضرت زینب (س) از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود که اختتامیه آن مرداد ماه ۱۴۰۰ است.

فقهی زاده افزود: زندگینامه آیت الله العظمی سید محمد حسینی شاهرودی مرجع تقلید به شکل داستانی و با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و منتشر می‌شود.

فقهی زاده گفت: مراسم اعلام رسمی پایتخت صحیفه سجادیه در کشور برای نخستین بار دوشنبه هفته آینده با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار یزد برگزار می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بیست و چهارمین و بیست و پنجمین دوره شناسایی و تجلیل از خادمان قرآن کریم در سطح ملی با حضور رئیس جمهور تا پایان امسال برگزار می‌شود.

فقهی زاده در خصوص بیمه فعالان قرآنی گفت: در آبان ۹۶ تعداد فعالان قرآنی بیمه شده در کشور کمتر از چهار هزار نفر بود که در پایان سال ۹۷ این تعداد به هفت هزار نفر رسید و به دلیل بعضی از موانع و مشکلات این تعداد در سال‌های بعد به پنج هزار نفر کاهش یافت و قرار است دوباره سقف این تعداد هفت هزار نفر برسد و صد‌ها نفری که از شرایط احراز برخودارند از این امتیاز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

نظر شما