شناسهٔ خبر: 45226380 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در وبینار علمی بسیج دانشجویی؛

ابوالقاسمی: واکسن کرونا را نباید از کشور‌های متخاصم بخریم/عملکرد افتضاح آمریکا در مقابله با کرونا

رئیس دانشگاه بقیه الله (عج) گفت: واکسن کرونا را نباید از کشور‌های متخاصم و کسانی که از کشتن مردم ما لذت می‌برند، خریداری کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالقاسمی رئیس دانشگاه بقیه الله (عج) در وبینار علمی با موضوع واکسن کرونا که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بقیه الله (عج) برگزار شد، گفت: دانشمندان هسته‌ای ما با چراغ سبز آمریکا و به دست صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند تا مانع پیشرفت هسته‌ای کشورمان شوند با این وجود ما چطور می‌توانیم به غربی‌ها و آمریکایی‌ها که عامل ترور دانشمندان کشورمان هستند اعتماد کرده و از آن‌ها واکسن کرونا بخریم.

وی با تاکید بر اینکه غربی‌ها همواره به دنبال تامین منافع خود هستند، افزود: چرا ما باید واکسن کرونا را از کشوری تامین کنیم که از هیچ ظلم و جوری علیه ملت ما دریغ نکرده و از کشتن مردم ما لذت می‌برد. ما باید واکسن را از کشور‌هایی بخریم که متخاصم نیستند و از مرگ مردم ما لذت نمی‌برند.

رئیس دانشگاه بقیه الله با بیان اینکه باید برای خرید واکسن کرونا صبر داشته باشیم، تصریح کرد: ویروس کرونا ابتدا از شرق به غرب رفت، اما سوال این است که کدام کشور‌ها در مقابله با این ویروس موفق و کدام کشور‌ها افتضاح به بار آوردند؟ باید گفت که کشور‌هایی مانند ژاپن، چین، کره جنوبی و ویتنام در مقابله با کرونا عملکرد خوبی داشتند، اما آمریکا با روزی پنج هزار نفر کشته افتضاح به بار آورده و در انگلیس نیز کرونا روزانه ۱۰۰۰ نفر را به کام مرگ کشیده است. با این وجود ما نباید برای خرید واکسن به سمت غربی‌ها غش کنیم؛ البته ابتدا باید کوشش کنیم تا در تامین دارو‌های بیولوژیک مستقل شویم و اگر قرار شد واکسن را وارد کنیم تنوع واردات از کشور‌های مختلف را مد نظر قرار دهیم.

ابوالقاسمی با اشاره به اینکه تاکنون کارآزمایی بالینی بیش از ۹۸ واکسن کرونا انجام شده که ۶۸ واکسن در فاز بالینی و ۲۰ واکسن هم در مرحه سوم آزمایش قرار دارند، اضافه کرد: خوشبختانه ساخت واکسن کرونا در کشورمان نیز در ۹ مجموعه در دست اقدام است به گونه‌ای که تاکنون سه واکسن وارد فاز انسانی شده اند.

نظر شما