شناسهٔ خبر: 45225841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

احکام مسابقات و دوره‌های آموزشی تک امضایی شد/۷۰ درصد اعتبارات فدراسیون‌ها پرداخت شد

معاونان وزارت ورزش و جوانان در جلسه مشترک روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک به تبیین اقدامات صورت گرفته در این معاونت پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد که امروز برگزار شد، افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا، سال 99 سالی پر فراز و نشیب برای تمام کشوربه ویژه ورزش کشور بود که با همفکری و تعامل با ستاد مقابله با ویروس کرونا ،کاملا علمی و تخصصی با سرعت درباره چگونگی برگزاری لیگ‌ها و برپایی اردوهای ملی تصمیم گیری و فعالیتها ازسر گرفته شد.

مهدی علی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مجامع انتخاباتی وعمومی اشاره کرد و گفت: امسال علیرغم وجود شیوع ویروس کووید۱۹ در کشور توانستیم مجامع عمومی 51 فدراسیون را به صورت وبینار برگزار کردیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین درخصوص تک امضا شدن احکام مسابقات و دوره‌های آموزشی تصریح کرد: با موافقت دکتر سلطانی‌فر احکام مسابقات و دوره‌های آموزشی که پیش از این به صورت دو امضا بود به تک امضائی تبدیل شد و پس از این تنها رییس فدراسیون این احکام را امضا خواهد کرد.

او هدف از تک امضا شدن احکام و دوره های اموزشی را احترام به هویت مستقل فدراسیون‌ها اعلام کرد و یاداور شد : این موضوع نشان دهنده اطمینانی است که مجموعه وزارت ورزش به فدراسیون‌ها دارد.

علی نژاد این نکته را متذکر شدکه روسای فدراسیون‌ها برای همه احکام کد رهگیری پیش ّبینی کنند تا در آینده در این خصوص مشکلی جدید ایجاد نشود.

وی درباره بودجه بندی سال 99 نیز گفت: امسال یک طرح جدید برای بودجه بندی فدراسیون ها درنظر گرفتیم که در این خصوص چهار معاونت و یازده اداره کل دخیل بودند. عملکرد فدراسیون ها ارزیابی شد و بودجه آنها براساس نمره‌ای که گرفتند تعلق گرفت.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: این مسیر را در سال 1400 هم ادامه می‌دهیم به همین خاطر روسای فدراسیون‌ها برای گزارش دهی باید دقت نظر داشته باشند که حقی ضایع نشود.

وی گفت: موضوعی که برای توسعه همه رشته‌های ورزشی اهمیت زیادی دارد و برای ورود بخش خصوصی نیازمند آن هستیم این است که فدراسیون‌ها باید شرایط اختصاصی تاسیس باشگاه را حتما باید کمیسیون ماده 5 بگیرند. اگر این کار نشود در استان‌ها مجوز لازم داده نمی‌شود.

تاکید فرامرزیان بر حضور بازرس در ساختار هیئت های ورزشی / ۷۰ درصد اعتبارات فدراسیون ها پرداخت شد

ژاله فرامرزیان عصر امروز در نشست مشترک روسای فدراسیونهای ورزشی با وزیر ورزش و جوانان و رییس کمیته ملی المپیک گزارشی از فعالیتهای  مالی فدراسیون های ورزشی و وضعیت پرداختی های وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها ارائه کرد و گفت: تاکنون ۷۰ درصد از اعتبارات فدراسیون ها را پرداخت کرده ایم


وی با ارائه گزارش عملکرد مالی فدراسیون ها اظهار داشت: موضوعی که در این خصوص بسیار اهمیت دارد، حسابرسی هیئت های ورزشی توسط دیوان محاسبات است و از آنجایی که تعداد هیئت های ورزشی بسیار زیاد است و در توان هیچ هیئت ورزشی و ادارات ورزش و جوانان استانی نیست که این عملیات را مدیریت کنند، ما قبلا پیش نویس پیشنهادی ساختار هیئت ها را به معاونت قهرمانی ارائه کرده‌ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: حضور بازرس در ساختار هیئت های ورزشی کم هزینه ترین و  مدنی ترین راه برای حسابرسی مالی هیات های ورزشی است.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوباتی که به ما ابلاغ می شود گزارش های مالی فدراسیون ها باید برای ما ارسال شود و پرداخت ها بر اساس این گزارش های مالی به فدراسیون ها انجام می شود و چنانچه فدراسیونی گزارش‌ها را برای ما ارسال نکند از پرداخت ها بی نصیب می ماند.

فرامرزیان از راه اندازی حسابداری تعهدی بر خط خبردادو گفت: این موضوع بر اصل شفافیت فعالیت های مالی استوار است و کل اطلاعات مالی باید به صورت برخط روی سامانه ما قرار بگیرد.

وی خاطر نشان ساخت:  وضعیت گزارشات مالی بر خط چند فدراسیون به صورت پایلوت انجام شده و همه فعالیت های مالی این فدراسیون ها در قالب نرم افزاری قابل رصد است که امیدوارم با همکاری و مساعدت همه فدراسیون ها بتوانیم تا پایان سال عملیات حسابداری تعهدی و برخط را برای فدراسیون های ورزشی انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت وزارت ورزش و جوانان به تشریح سامانه جامع مبین (پایگاه اطلاعات ورزش کشور) پرداخت و گفت: آن چیزی که در این سامانه مورد نظر است؛ مروری بر پایگاه سرمایه انسانی ورزش کشور، گزارش آماری گواهینامه های آموزشی، گزارش آماری احکام قهرمانی و وضعیت تایید آن ها، معرفی صفحات عمومی سامانه مبین به مخاطبان، برنامه های پیش رو و اقدامات و انتظارات از فدراسیون ها است. همچنین این سامانه با ارائه آمار ورزشکاران، قهرمانی ها، گواهینامه ها و... رکن مهمی برای دفاع از بودجه ورزش کشور خواهد بود.

وی به موضوع آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: از سه سال پیش آمایش سرزمین را آغاز کردیم و معتقدیم بحث ورزش قهرمانی باید در کشور بر اساس یک رویکرد و برنامه مبتنی بر آمایش سرزمین باشد. اقداماتی که ما در این خصوص انجام دادیم بسیار مفصل است که در اختیار همه فدراسیون ها قرار می دهیم و انتظار داریم فدراسیون ها نیز با ارائه نظرات و نکات کارشناسی خود ما را در این راه یاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما