شناسهٔ خبر: 45225229 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جو بایدن پس از مراسم تحلیف:‌

رئیس‌جمهوری همه آمریکایی‌ها خواهم بود/ دموکراسی را نمی‌توان با خشونت خاموش کرد/ به دنبال تعامل با تمامی جهان هستیم

رئیس‌جمهوری آمریکا پس از ادای سوگند در کنگره سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا پس از تحلیف در کنگره سخنرانی کرد. 

وی در این مراسم گفت: «امروز روزی برای آمریکا و دموکراسی است. امروز روز امید است. آمریکا از چالش‌های بسیاری برخاسته است. امروز نه پیروزی یک کاندیدا بلکه یک آرمان را جشن می‌گیریم. اراده مردم شنیده و اجرا شده است. بار دیگر آموختیم که دموکراسی ارزشمند و حساس است و اکنون دموکراسی به این نتیجه رسیده است».

بایدن گفت: «به جلو که نگاه می‌کنیم، خود را ملتی می‌بینیم که باید باشیم و خواهید شد. از پیشینیان خود تشکر می‌کنم و می‌دانم که قدرت ملت ما و قانون اساسی‌مان اجرایی خواهد شد. من سوگندی ادا کردم که ابتدا جورج واشنگتن آن را به اجرا درآورد. مردم به تمامی ما متکی هستند. ما مردم می‌توانیم اتحادی بی‌مانند را ایجاد کنیم. در جنگ و صلح پیش رفته‌ایم و همچنان راه بسیار پیش رو داریم. کارهای بسیاری باید صورت بگیرد و دستاوردهای زیادی در پیش است.»

وی در ادامه گفت: «ویروس جهان را گرفته و بسیاری را به کام مرگ فرستاده. بسیاری شغل خود را از دست داد‌ه‌اند و تجارت‌های بسیاری از میان رفته است. باید با تروریسم داخلی، برترپنداری نژادسفید و ناعدالتی  مبارزه کنیم».

بایدن تاکید کرد که روح خود را برای اتحاد آمریکا اختصاص خواهد داد و برای مقابله با بزرگ‌ترین دشمن این کشور یعنی نفرت و تشتت تلاش خواهد کرد.

وی افزود که واقعیت بی‌رحمانه نژاد‌پرستی در آمریکا که باعث تفرقه در این کشور شده است، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها است.

بایدن گفت که هر زمان که با هم متحد شدیم، توانستیم پیروز شویم. باید به هم به چشم همسایه نگاه کنیم نه دشمن. بدون وحدت، هیچ صلحی در کار نیست. ما خواستار خشونت نیستیم و باید مانند ایالات متده آمریکا با چالش‌ها رو‌به‌رو شویم.

رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفت که سیاست‌ورزی نباید آتشی شعله‌ور باشد که هر چیز را در مسیر خود نابود می‌کند.

بایدن تاکید کرد که رئیس‌جمهوری همه آمریکایی‌ها خواهم بود. 

وی افزود: «وضعیت کنگره به جنگ داخلی کشیده بود و با این حال دوام آوردیم و اکنون اینجاییم. سال‌ها پیش هزاران زن تظاهرات کرده و اکنون راه آنها را ادامه می‌دهیم. روزها پس از یورش به کنگره. آن‌ها خیال می‌کردند که می‌توانند با خشونت دموکراسی را خاموش کنند. این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد، نه امروز، نه فردا و فرداهای پس از آن. اگر کسی با من مخالف است عیبی ندارد. این یعنی دموکراسی! تفاوت آرا یعنی دموکراسی. به همان اندازه که برای موافقانم کار می‌کنم برای مخالفانم چنین می‌کنیم. سنت آگوستین زمانی گفت که مردم انبوهه‌ای هستند که هدفی مشترک آن‌ها را گرد هم می‌آورد. هدف مشترک ما آمریکایی‌ها چیست؟ افتخار، فرصت، دموکراسی و همچنین حقیقت!»

وی همچنین گفت که بسیاری از مردم آمریکا به آینده با تردید نگاه می‌کنند و نگران شغل‌های خود هستند.

به گفته بایدن، اگر بتوانیم روح خود را باز کرده و قلب خود را بگشاییم، می‌توانیم بر اختلاف‌نظرها غلبه کنیم. ما در کار و وظیفه‌ای که پیش رو داریم، به هم نیاز داریم.

رئیس‌جمهوری جدید آمریکا با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور گفت که اگر در کنار هم باشیم، می‌توانیم از این زمستان سخت عبور کنیم.

وی افزود که ما به دنبال تعامل با تمامی جهان هستیم و پیوندهای از میان رفته را بار دیگر احیا می‌کنیم. 

وی افزود: «بیایید یاد کسانی که به خاطر پاندمی از دست دادیم گرامی بداریم، به یاد کسانی که جا مانده‌اند، زنان و کودکان و همسران. اکنون زمان آزمایش است. دموکراسی در بوته آزمایش قرار دارد: تغییرات اقلیمی و نابرابری. اکنون زمان جسارت است چراکه کارهای بسیاری باید صورت بگیرد. ما را مورد قضاوت قرار می‌دهند که چطور این بحران‌ها را پشت سر گذاشتیم. در این ساعات دشوار، باید بتوانیم مسئولیت خود را برعهده بگیریم و فصل جدیدی از تاریخ آمریکا را رقم می‌زنیم. بیایید سهم خود در تاریخکشورمان را ایفا کنیم و زمانی که زمان مرگ‌مان رسید بچه‌هایمان بگویند که تمام تلاش‌مان را کردیم و زمین را بهبود بخشیدیم. در برابر شما و مردم وعده می‌دهم که از قانون اساسی دفاع کنیم، از دموکراسی و آمریکا. ما فصلی جدید مبتنی بر امید و روشنی و صداقت را شکل می‌دهیم. این داستانی باشد که ما را پیش ببرد.»

 

تکمیل می‌شود...

نظر شما