شناسهٔ خبر: 45225171 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

حضرت زهرا( س) برای ظلم ستیزی حدی قائل نبودند

استاد حوزه در شهرستان سرخه گفت: حضرت زهرا( س) برای ظلم ستیزی حدی قائل نبودند، لذا حضرت هرکجا که قدم برداشتند تا بتوانند از ولایت و مظلوم دفاع کنند،قیام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) و ارتحال حکیم مجاهد آیت الله مصباح یزدی در حوزه علمیه نجمیه سرخه با حضور زهرا مهدوی نژاد استاد حوزه برگزار شد.

زهرا مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی عینی اهل بیت علیهم السلام بودند، اظهار کرد: علماء نیز با تاسی از این بانوی عظیم الشان با تمام وجود از ولایت دفاع کردند.

وی با بیان روایتی از حضرت علی (ع) افزود: هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می‌شود که تا قیامت هیچ چیز آن را نمی‌پوشاند. حضرت فاطمه زهرا( س) تمام قد از ولی زمان خویش حمایت کردند و دفاع جانانه داشتند.

استاد حوزه در شهرستان سرخه تاکید کرد: حضرت زهرا (س) با همان عفت و عصمت، وقتی وارد مسجد النبی (ص) شدند، با استناد به آیات و روایت خطبه خوانی کرده و حق بودن ولایت را مطرح کردند بطوری که که احدی توانایی پاسخ به استدال های حضرت را نداشت.

مهدوی نژاد تاکید کرد: حضرت زهرا( س) برای ظلم ستیزی حدی قائل نبودند، لذا حضرت هرکجا که قدم برداشتند تا بتوانند از ولایت و مظلوم دفاع کنند،قیام کردند.

وی در ادامه با بزرگداشت مقام آیت الله مصباح یزدی عنوان کرد: با توجه به ناشناخته بودن شخصیت این عالم فقید از ویژگی‌های برجسته این مجاهد، متفکر برجسته همچون شهید مطهری، مبارز با جریانات انحرافی ضدانقلاب، پایه‌گذار مدرسه پژوهشی امام خمینی (ره) و نظریه‌ پردازان بزرگ را تربیت کرد و پاسخ‌گوی شبهات روز و حضور انقلابی وموثر در همه صحنه ها بود.

استاد حوزه در شهرستان سرخه در پایان گفت: شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی برای دشمنان آنچنان شناخته شده بود که نسبت به او در همه مسائل موضع سخت می‌گرفتند.

نظر شما