شناسهٔ خبر: 45224394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سهم استان بوشهر از پارس جنوبی آلایندگی است + فیلم

استان بوشهر میزبان خوبی برای صنایع پارس جنوبی بوده است ولی آلایندگی را می‌توان بیشترین عایدی این استان از تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، استان بوشهر میزبان تأسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی است و از جنوب تا شمال استان را این تأسیسات فرا گرفته است و صنایع مختلف انرژی در هر گوشه این استان گسترش یافته است.

این صنایع در اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی دارند و بخش مهمی از درآمدهای کشور از طریق فروش نفت خام است که از طریق استان بوشهر صادر می‌شود و بخش دیگری نیز فروش محصولات پتروشیمی و میعانات گازی است که در استان بوشهر تولید می‌شود.

در کنار این همه خدماتی که استان بوشهر به صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ارائه داده و ضررهایی که به این استان وارد شده است، انتظار می‌رود صنعت نیز سهم خود را به خوبی ایفا کند و تاکنون اینگونه نبوده است.

ایجاد اشتغال برای جوانان استان و رفع بیکاری، توسعه خدمات به محیط پیرامونی، تقویت زیرساخت‌ها در استان بوشهر و … از جمله کارهایی است که صنعت می‌تواند برای استان بوشهر انجام دهد.

اما استان بوشهر سهم کمی در اشتغال این صنایع داشته است و صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در مقابل این میزبانی شایسته، مهمان خوبی نبوده است و خدماتی به این مردم نمی‌دهد.

بیشترین سهم مردم استان بوشهر از صنایع پارس جنوبی، آلودگی زمین و هوا و آب است. آلایندگی‌هایی که روز به روز جلوه‌های تازه‌ای به خود می‌گیرند و بیش از گذشته به این استان ضرر می‌زنند.

از آنجاییکه استان بوشهر بیشترین میدان‏‌های نفتی را در بین سواحل کشور دارا است و در شرایط طبیعی روزانه بیش از ۶۰۰ هزار بشکه تولید میدان‌‏های واقع در آب‏‌های این استان بوشهر و به طور متناوب نیز آلودگی‏‌هایی در محدوده دریایی این استان ایجاد می‏‌شود.

انتظار می‌رود صنایع با رعایت اصول بهداشتی و زیست‌محیطی، عزمی جدی در راستای کاهش آلاینده‌ها و ایجاد محیطی مناسب برای زندگی اهالی استان بوشهر داشته باشند.

<div id="video-display-embed-code_13309463"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7636792/13309463?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/پ

نظر شما