شناسهٔ خبر: 45224187 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از پنجره واحد محیط های آزمون تاکید کرد:

لزوم ارائه خدمات نوین در بستر اقتصاد هوشمند

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از پنجره واحد محیط های آزمون اظهار داشت: اگر می خواهیم به جایگاه مناسب در اقتصاد بین المللی دست یابیم باید به دنبال ارائه خدمات نوین در بستر اقتصاد هوشمند باشیم.

صاحب‌خبر -

مراسم رونمایی از پنجره واحد محیط های آزمون با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و اعضای کارگروه نظام مدیریت یکپارچه هماهنگی محیط های آزمون تنظیم گری کسب و کار های نوآورانه در فضای مجازی در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد  برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا) در این مراسم که دبیر شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان وزارتخانه ها و دستگاه های مرتبط ، حضور داشتند، دکتر دژپسند گفت: مسیر اقتصاد هوشمند مسیری بازگشت ناپذیر است و ممکن است شتاب حرکت در این مسیر کند یا تند شود اما حرکت در این مسیر برگشت ناپذیر است.  

 

وی افزود: اقتصاد هوشمند تنها با ایفای نقش فعالانه و محوری بخش خصوصی در سیاستگذاری و تنظیم گری تحقق خواهد یافت.

 

وزیر اقتصاد تاکید کرد: اگر می خواهیم به جایگاه مناسب در عرصه اقتصاد بین المللی دست یابیم باید به دنبال ارائه خدمات نوین در بستر اقتصاد هوشمند باشیم و در این راستا باید به دنبال کاهش هزینه ها در تولید، بهبود قیمت و کیفیت و ارائه خدمات نو باشیم. 


وی افزود: اقتصاد هوشمند یک رشته از فعالیت ها است که نیاز به نقشه راه جامعی دارد و در این راه باید پر انرژی و با قدرت به جلو حرکت کرد.


دکتر دژپسند افزود: یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد ایفای نقش محوری توسط بخش خصوصی است و باید با چابک کردن امور و محول کردن کارها به مردم و بخش خصوصی به این روند شتاب داد. 

 

وی در ادامه افزود : یکی از مراکزی که از عملکرد آن رضایت کامل دارم، مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد است. 


وی  تصریح کرد: با همدلی بین دستگاهی، کریدوری برای همراهی بیشتر در راستای شکل گیری محیط تنظیم گری هوشمند که زمینه ساز توسعه اقتصاد هوشمند می باشد شکل خواهد گرفت.

نظر شما