شناسهٔ خبر: 45224185 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

در روز دوم رزمایش اقتدار ۹۹ چه گذشت

صاحب‌خبر -

بکارگیری سامانه پایش الکترواپتیکی سیار «جلال»
برای نخستین بار در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش از سامانه‌های پایش الکترواپتیکی سیار «جلال» و کنترل و فرماندهی «جی آی اس» متحرک استفاده شد.
به گزارش مهر، پایش دقیق مناطق مختلف و اهداف تعبیه شده در رزمایش اقتدار ۹۹ برای نخستین بار توسط سامانه پایش الکترواپتیکی سیار جلال استفاده شد.
این سامانه در جهادخودکفایی و مرکز بهینه سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته شده و با قابلیت انتقال تصاویر به دوردست و در تاریکی شب به کلیه مراکز کنترل و فرماندهی، می تواند داده های راداری و اپتیکی را تلفیق کند.
همچنین در این رزمایش سامانه کنترل و فرماندهی جی آی اس متحرک به منظور تسهیل در کنترل و هدایت عملیات و تهیه و تولید انواع داده های جغرافیایی و نقشه های عملیاتی بهره برداری شد.
این سامانه نیازمندی‌های ضروری یک فرمانده را جهت کنترل و هدایت عملیات در یک منطقه دورافتاده، مناطق عملیاتی و مناطق رزمایشی تأمین خواهد کرد.

عملیات متحرک هوایی توسط نیروهای مخصوص تیپ ۲۲۳ اجرا شد
تیپ ۲۲۳ نیروی مخصوص در رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا عملیات متحرک هوایی و تاخت در نوار ساحلی را با موفقیت انجام داده و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در کمترین زمان ممکن به نقطه مبدا بازگشتند.
تیپ ۲۲۳ نیروهای مخصوص نیروی زمینی ارتش در رزمایش اقتدار۹۹ این نیرو عملیات متحرک هوایی را با موفقیت انجام دادند.
نیروهای تیپ ۲۲۳ پس از تغییر ماهیت از تیپ تکاور به نیروهای مخصوص واکنش سریع در آخرین مرحله از رزمایش اقتدار ۹۹ نزاجا برای نخستین بار ماموریت خود را متناسب با ساختار جدید انجام دادند.
تیپ ۲۲۳ نیروی مخصوص در جریان این رزمایش عملیات متحرک هوایی را با پشتیبانی ۱۰ فروند بالگرد ۲۱۴ انجام داده و پس از هلی برد نسبت به طرح ریزی و اجرای عملیات تاخت و انهدام پایگاه های ساحلی اقدام و اهداف مورد نظر را با موفقیت منهدم کردند.
نیروهای مخصوص تیپ ۲۲۳ پس از اجرای ماموریت در نوار ساحلی به سرعت توسط بالگردهای هوانیروز منطقه هدف را ترک و به نقطه مبدا ماموریت بازگشتند.

اجرای عملیات هلی برن و انهدام اهداف ثابت و متحرک در شب
بالگردهای هجومی ارتش برای نخستین بار در شب عملیات هلی برن و اجرای آتش در سواحل دریا را با موفقیت انجام دادند.
به گزارش روابط عمومی ارتش، بالگردهای هجومی که به تازگی به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند برای نخستین بار در شب عملیات هلی برن و اجرای آتش در نوار ساحلی را با موفقیت در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ نیروی زمینی ارتش انجام دادند.
در این بخش از رزمایش که شب گذشته انجام شد، بالگردهای هجومی ۲۱۴ که اخیراً به سیستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند، توانستند عملیات هلی برن شبانه و پشتیبانی آتش نزدیک از یگان‌ها را در ساحل با موفقیت انجام دهند و نیروهای مخصوص و واکنش سریع ارتش را به سرعت در مناطق مورد نظر گسترش دهند.
این عملیات برای نخستین بار در راستای ارتقا توان رزمی و به منظور ارزیابی و مهارت و جسارت خلبانان در مأموریت‌های پرواز در شب با بهره گیری از تجهیزات و تسلیحات نوین بومی و ایرانی اجرا شد.
امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش، این عملیات را اقدامی کم نظیر در منطقه و فرامنطقه عنوان کرد و ابتکار عمل و آموزش تاکتیک‌های نوین به خلبانان و اقدام هماهنگ با یگان‌های واکنش سریع را امیدوار کننده و موجب ارتقا آمادگی هوانیروز دانست.

رصد و شناسایی شناورهای بیگانه در آب های بین المللی انجام شد
گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش ضمن پایش منطقه رزمایش، شناورهای بیگانه در آب های بین المللی را رصد و شناسایی کردند.
به گزارش ایسنا، گروه پهپاد نیروی زمینی ارتش در جریان رزمایش اقتدار ۹۹ با بهره گیری از انواع سامانه های پهپاد از جمله پهپادهای ارتقا یافته مهاجر ضمن اجرای عملیات شناسایی هوایی منطقه رزمایش، رصد و شناسایی شناورهای بیگانه در محدوده آبهای بین المللی منطقه رزمایش را انجام دادند.
یکی از ویژگی های این رزمایش کسب مهارت در به کارگیری همزمان پهپادها، انواع بالگردها و هواپیماهای ترابری در یک مقطع زمانی کوتاه بوده که با موفقیت انجام شد.

برچسب‌ها:

نظر شما