شناسهٔ خبر: 45224173 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

معاون وزیر فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی :

آزمون سراسری قرآن کریم به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود،عبدالهادی فقهی زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وصدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان این که تا ۱۵ روز دیگر زمان نام نویسی در این مسابقات پایان می یابد، افزود : تا کنون بیش از ۶۰ هزار تن از فعالان عرصه قرآن و مفاهیم قرآنی ثبت نام کرده اند. 

  وی در تشریح رویدادهای مهم حوزه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت : دوشنبه هفته آینده با برگزاری نشستی در یزد ، پایتخت صحیفه سجادیه به صورت رسمی در ایران اعلام خواهد شد.

فقهی زاده با بیان این که در این نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسوولان نیز حضور خواهند داشت ، گفت : این امر موجب بروز تحولات مثبتی  خواهد بود ، صحیفه سجادیه یکی از آثار افتخار آمیز مکتب اهل بیت (ع)  است .

معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در مورد بیمه فعالان قرآنی کشور هم گفت : طرح پالایش بیمه فعالان قرآنی بتازگی پایان یافته و ظرفیت خوبی برای افزایش بیمه شوندگان ایجاد شده است.

  وی گغت : اوایل سال ۹۶ تعداد بیمه شده های فعالان قرآنی کمتر از چهار هزار نفر بود ، که تا پایان سال ۷۷ به حدود هفت هزار تن افزایش یافت .

  فقهی زاده افزود : به خاطر مشکلاتی که بوجود آمد آمار بیمه شده های قرآنی تا پنج هزار تن کاهش یافت ، اما اکنون تا هفت هزار تن تثبیت شده و امید است با ایجاد ظرفیت های جدید ، صدها تن دیگر از فعالان قرآنی سراسر کشور از این امکان استفاده کنند.

وی از برگزاری یادواره ای برای تکریم شخصیت حضرت زینب (س) در استان سمنان هم خبر داد و گفت : با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان و موسسات قرآنی قرار است فراخوان این جشنواره تا قبل از پایان سال اعلام شده و مرداد سال آینده نیز برگزار شود.

فقهی زاده به برگزاری کنگره بین المللی مرحوم آیت الله العطمی حسینی شاهرودی هم اشاره کرد و گفت : با برگزاری نشستی با مسوولان برگزاری این یادواره بین المللی کارهای انجام شده در این زمینه بررسی شد.

  فقهی زاده به دیدارش با بیت آیت الله العظمی حسینی شاهرود هم اشاره کرد و گفت : پیشنهاد شد دیدگاه ها و آراء قرآنی آن مرحوم  بیشتر بررسی شود تا زمینه انتشار اثر مستقلی فراهم شود.

  وی گفت : پیشنهاد دیگری نیز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار زندگی نامه آن مرجع تقلید به صورت داستان ارایه شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت های قرانی انجام شده در شاهرود و استان سمنان را برجسته خواند و گفت : هماهنگی خوبی بین اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان سمنان و موسسه های قرآنی وجود دارد و به همین خاطر از استان های موفق در فعالیت های قرآنی هستند.

   معاون وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی از روز سه شنبه برای دیدار با فعالان قرآنی به استان سمنان سفر کرده است.

برچسب‌ها:

نظر شما