شناسهٔ خبر: 45224145 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

سه امتیاز باارزش خارج از خانه را کسب کردیم

محمد ربیعی گفت: به مجموعه تیم پیکان و تیم خودمان خسته نباشید می‌گویم. سه امتیاز باارزش خارج از خانه را کسب کردیم و فکر می کنم پیکان در این فصل در خانه‌اش نباخته بود.

صاحب‌خبر -

محمد ربیعی در نشست خبری پس از برتری سه بر دو مس رفسنجان مقابل پیکان در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: به مجموعه تیم پیکان و تیم خودمان خسته نباشید می‌گویم. سه امتیاز باارزش خارج از خانه را کسب کردیم و فکر می کنم پیکان در این فصل در خانه‌اش نباخته بود.

سرمربی تیم مس رفسنجان گفت:‌ از لحاظ فنی بازی در کنترل ما بود و ضمن کسب سه امتیاز تیم برتر زمین هم بودیم. در نیمه اول موقعیت‌های متعددی ایجاد کردیم و در نیمه دوم خیلی زود به گل رسیدیم.

وی افزود: سبک بازی پیکان خیلی خاص است وقتی مقابل این تیم قرار می‌گیرید دوئل‌های هوایی زیاد است. این تیم از بازی مستقیم و پرتاب‌های بلند اوت دستی استفاده می‌کند به همین دلیل دیدار از ریتم روی زمین خارج می‌شود و نبردهای هوایی اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به شناخت‌مان از سبک بازی حریف سعی کردیم این راه‌ها را ببندیم.

سرمربی تیم مس رفسنجان تصریح کرد: در صحنه پنالتی پیکان از محوطه دور بودیم اما داور تشخیص داد و پنالتی گرفت پس از آن خیلی خوب به بازی برگشته و فرصت‌های زیادی داشتیم. نشان دادیم مس رفسنجان شکل تیم لیگ یکی ندارد. تیم بودن در مسیر مس هر روز پررنگ‌تر می‌شود و امروز هم خیلی خوب نتیجه را جبران کردیم. با اینکه پنج بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشتیم اما بازیکنانم نشان دادند یک مجموعه تیمی هستند.

ربیعی خاطرنشان کرد: بازیکن جوانی مثل هومن ربیع‌زاده در مرکز خط دفاعی مس اولین بازی‌اش را انجام می‌دهد آن هم در دیداری که خیلی سنگین است و دوئل‌های هوایی زیادی در آن وجود دارد. کار تیم مقابل با این وضعیت سخت می‌شود و مجبور بودیم عقب زمین برویم البته اعتراضی به سبک بازی پیکان ندارم و اگر ما هم می‌توانستیم از اوت دستی بهره ببریم از این امتیاز استفاده می‌کردیم. معنی حرف من این است ریتم بازی به این شکل بود. 

وی تصریح کرد: نمی‌خواهم درباره موارد حاشیه ابتدای بازی صحبت کنم. برخی مواقع خوب نیست در مورد نیمکت تیم حریف صحبت شود و برای کادر فنی پیکان احترام قائل هستم. شاید ما علائم و کدهایی داریم که سخره گرفتن آنها زیبنده نباشد. ناظر بازی و داور چهارم می‌توانند شهادت بدهند در شرایطی که بازیکنانم از دقیقه 15 به دلیل اینکه فکر می‌کردند پنالتی پیکان درست نبوده هر تصمیمی داور از آن دقیقه گرفت بلند داد می‌زدم درست است با این روش می‌خواستم آرامش را به تیمم برگردانم زیرا در این حالت می‌توانستیم بر پیکان غلبه کنیم.

سرمربی تیم مس رفسنجان اضافه کرد: به تیم پیکان خسته نباشید گفته و برای آنها احترام قائل هستم اما اگر قرار باشد به کسی پاسخ بدهم در آینده این کار را انجام خواهم داد به هر حال فوتبال است و برخی مسائل در آن اتفاق می‌افتد. در نیمه دوم سعی کردیم به کارهای فنی بپردازیم البته از داور سؤال دارم به این دلیل که 15 دقیقه مس رفسنجان را 10 نفره کرد.

ربیعی افزود: محمد قاضی به دلیل تمارض کارت زرد دوم را دریافت کرد و این تصمیم خیلی سخت‌گیرانه بود یک نمونه بیاورد که به خاطر تمارض اخراج شده باشد. داور 2 کارت به قاضی نشان داد که یکی به خاطر اعتراض و دیگری به دلیل تمارض بود. تیم ما خیلی تحت فشار قرار گرفت و به همین دلیل با داور اختلاف نظر دارم به این دلیل که فیلم را ندیدم قضاوت نمی‌کنم اما تصمیم‌های داور خیلی ما را تحت فشار قرار داد.

وی تصریح کرد: در نهایت باید صحبت‌هایم را با تقدیر از عملکرد و رشادت تیمم تمام کنم. برای سجاد آشوری خیلی خوشحال هستم که امروز موفق به گلزنی شد. فراز امامعلی که هفته گذشته گل زده بود امروز هم دو بار موفق به گلزنی شد خیلی خوشحال هستم که پای این جوان صبوری کردم. خدا را شکر بچه‌های ما روند گلزنی را آغاز کرده‌اند.

سرمربی تیم مس رفسنجان درباره اتفاق‌هایی که مانع از سرمربیگری‌اش در تیم اکسین البرز شد، عنوان کرد: سربسته بگویم من از آن اتفاقات دلخور نیستم فوتبالی‌های کرج دوست داشتند در آن مقطع در تیم شهرم کار کنم اما مربی هستم و تقدیر و مشیت الهی این  بود که جای دیگری فعالیت کنم. اکنون سرمربی مس رفسنجان هستم و به گذشته بازنمی‌گردم مالکین باشگاه اکسین البر دوست نداشتند با من کار کنند. 

ربیعی درباره اینکه آیا مس رفسنجان در 11 هفته ابتدایی لیگ برتر به اهداف مدنظر این مربی دست یافته است، گفت: وقتی از راه‌پله‌ها بالا آمدم قول دادم از بچه‌های مجمع ورزشی شهرقدس به دلیل آماده کردن زمین تشکر کنم آرمان‌های ما همیشه بالا است و وقتی اهداف بلند داشته باشید به آن می‌رسید. تیم من در پنج بازی اتول گل نزد و فقط 2 امتیاز به دست آورد در شرایطی که تا حدی نسبت به تیم مس ناامید شده بودند پر از امید بودم زیرا می‌دانستم در چه تیمی کار می‌کنم. هماهنگ شدن یک تیم جدید نیاز به زمان دارد. ثمره‌ این امیدواری را اکنون گرفته‌ام هدف اول مس رفسجان تثبیت در لیگ برتر است اما برای رسیدن به اهداف بالاتر باید کار کنیم.

وی افزود: ابتدا به دنبال به دست آوردن هدف اول خود هستیم و سپس به سایر مسائل فکر می کنیم. زیرا امتیازها در جدول خیلی به هم نزدیک است برخی تیم‌ها 15 امتیاز دارند و با رتبه‌های بالا و پایین‌مان فاصله زیادی نداریم.

سرمربی تیم مس رفسنجان درباره وضعیت داود نوشی‌صفیانی اظهار داشت: داود را دروازه‌بان بسیار خوبی می‌بینم زیرا فرد باکلاس و باشخصیتی است البته ناصر سالاری را هم در اختیار داریم و از این بابت که دو دروازه‌بان خیلی خوب داریم خوشحال هستیم. نوشی صوفیانی با تمرکز جان و دل تمرین می‌کند و امیدواریم همین مسیر را ادامه دهد، این بچه‌ها لیاقت بالایی دارند.

 

نظر شما