شناسهٔ خبر: 45223928 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ ورود حقیقی‌ها به صندوق‌های درآمد ثابت با وجود رشد بازار سهام

امروز ۶۵میلیارد تومان دارا یکم و ۷میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و ۲۱۱میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۳۹۵میلیارد تومان بود.

صاحب‌خبر -

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق امین یکم فردا (امین یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۱۱۶میلیارد تومان واحدهای صندوق «اعتماد» را از حقوقی‌ها خریدند (۲۷درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق دارا الگوریتم (دارا) را به ارزش ۲۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۱درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آوای معیار (آوا) رشد ۱۴.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری صنوین (صنوین) با زیان ۰.۰۱درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۷.۲درصد) در رابطه با صندوق «آوا» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۶درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین هشت میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۲۱۱میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۹۵میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۹هزار و ۷۸۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی ۳۲۰میلیارد تومان بوده است.

نوسان بورس

تحرکات بورس

نظر شما