شناسهٔ خبر: 45223832 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارتش پاکستان موشک بالستیک آزمایش کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - ارتش پاکستان روز چهارشنبه گفت: این کشور پرتاب موشک بالستیک زمین به زمین «شاهین-۳» با برد ۲۷۵۰ کیلومتر را با موفقیت انجام داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش پاکستان، پرتاب شاهین-۳ با هدف آزمایش طراحی دوباره  از لحاظ فنی و قابلیت حمل سلاح صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است: موشک بالستیک شاهین-۳ با بُرد متوسط که آزمایش آن در دریای عرب صورت گرفت، نقطه تعیین شده را با دقت هدف قرار داد.

ژنرال «ندیم رضا» رییس  ستاد مشترک ارتش پاکستان که در محل پرتاب موشک حضور داشت، گفت که پاکستان خواهان همزیستی مسالمت آمیز در منطقه است البته توانایی راهبردی آن با هدف جلوگیری از هرگونه تجاوز علیه حکامیت کشور می‌باشد.

پاکستان با هدف افزایش توان نظامی و دفاعی خود، همواره می‌کوشد تا در زمینه توانایی‌های موشکی و نظامی، از همسایه و رقیب سنتی خود هند، عقب نماند.

به رغم تلاش‌های دوجانبه و بین المللی برای کاستن از تنش‌های میان پاکستان و هند به عنوان تنها قدرت های هسته‌ای جنوب آسیا، روابط این دو همسایه ناسازگار همواره شاهد تنش‌ها و اختلاف های شدید سیاسی و مرزی بوده و این اختلاف‌های کهنه که از سال ۱۹۴۷ تاکنون بر روابط دو کشور سایه انداخته است، تاکنون سبب شده که هند و پاکستان سه بار وارد جنگ تمام عیار شوند.

پاکستان که هند را تهدیدی بالقوه و همیشگی برای امنیت خود می‌داند، سعی می‌کند پا به پای هند توان نظامی خود را تقویت کند و بر اساس گزارش موسسه‌های مطالعات و تحقیقات بین المللی، حتی در برخی زمینه‌ها از جمله در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای و موشک‌های پیشرفته، سعی کرده از هند پیشی بگیرد.

پاکستان در زمینه تولید موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

این کشور انواع موشک کروز «بابر» را در اختیار دارد که از زمین و دریا به سمت هدف شلیک می‌شوند. همچنین به تازگی پیشرفته‌ترین مدل موشک کروز با نام «رعد» نیز در اختیار ارتش این کشور قرار گرفته است که قابلیت شلیک از جنگنده به سمت هدف را دارد.

این سومین آزمایش تسلیحاتی پاکستان طی ۲۰ روز اخیر است. نیروهای مسلح این کشور در دی ماه امسال به ترتیب از آزمایش موفقیت آمیز سامانه جدید پرتاب موشک‌های هدایت شونده موسوم به «فتح-۱» و دو موشک جدید شامل یک اژدر و یک موشک ضد ناو خبر دادند. 

نظر شما