شناسهٔ خبر: 45223409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خود مراقبتی، کلید مبارزه با کرونا

شیراز-ایرنا- به گفته مسوولان و کارگزاران بهداشت و درمان استان فارس، در شرایط شکننده کنونی که موج چهارم کرونا سلامت شهروندان این استان را تهدید می‌کند، خودمراقبتی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بهترین رویکرد در مقابله با ویروس مرگبار کروناست.

صاحب‌خبر -

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، چهارشنبه در دویست و پنجاهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه گفت: مردم با خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی نه تنها از خود، بلکه از مدافعان سلامت نیز حفاظت می‌کنند.

مهرزاد لطفی، با بیان اینکه مجموعه سلامت در طول یک سال گذشته تاکنون شاهد ابتلا، بهبود و جان باختن بسیاری از افراد جامعه بودند و به مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه داده‌اند، افزود: کارکنان بهداشت و درمان درگیر با کرونا همچنان در کنار مردم هستند و این مهم را شهدای مدافع سلامت به اثبات رساندند.

وی، با قدردانی از ایثار و فداکاری شبانه روزی مدافعان سلامت در مراکز بهداشتی درمانی، آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها که برای تامین سلامت مردم تلاش می‌کنند، اظهار داشت: پیروزی مردم در مقابل این بحران نیازمند عزم جدی و همگانی تمام افراد جامعه برای مشارکت جدی و مسوولانه در رعایت اصول بهداشتی است.

لطفی، با اشاره به ورود موج جدید سرما به کشور، از مردم خواست تا با جدیت بیشتری از سرماخوردگی پیشگیری و توصیه‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی ۲ متر، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها را رعایت کنند.

بستری ۱۰۰ بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در بیمارستان‌های فارس

پس از حدود یک ماه، دو رقمی بودن تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌های استان فارس، با بستری ۱۰۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۵۳۱ بیمار مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم کووید۱۹، در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ، با اشاره به انجام بیش از ۵۹۰ هزار مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز( یکم بهمن ماه ۹۹) گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها، ابتلای ۱۶۶ هزار و ۵۵۹ بیمار به قطعیت رسیده است.

عبدالرسول همتی اضافه کرد:از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون نیز ۱۶۱ هزار و ۱۶۴ مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود یافته و از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

به گفته وی، هم اینک ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های فارس بستری هستند و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

همتی ادامه داد: متاسفانه با جان باختن ۲ نفر از مبتلایان به این بیماری در روز گذشته (سی‌ام دی ماه ۹۹) در این استان، مجموع آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس به سه هزار و ۹۷ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین با تاکید بر عزم جدی همگانی برای رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری، از مردم خواست ضمن استفاده از ماسک، پرهیز از مسافرت، ترددهای غیرحضوری، خودداری از شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و تجمع‌ها، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و حفظ فاصله فیزیکی، در کاهش زمینه‌های شیوع بیماری و پیشگیری از موج جدید کرونا در این استان سهیم شوند.

نظر شما