شناسهٔ خبر: 45221746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان خبر داد:

کمک ۱۰ میلیارد ریالی کردستانی‌ها به بازسازی حرم‌های مقدس

حجت‌الاسلام سادات گفت: طی چند سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی حرم‌های مقدس در کردستان جمع‌آوری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در جلسه استانی مدیران ستادی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با بیان اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شکل‌گیری این ستاد نشانه‌ای از محبت ملت ایران به ساحت پاکان و برگزیدگان الهی است، گفت: دو دهه از تشکیل این ستاد به پیشنهاد سردار شهید سلیمانی می‌گذرد و امروز به یک سازمان مردم نهاد گسترده تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه ستاد عتبات عالیات استان کردستان حدود ۸ سال است که تشکیل شده است، افزود: کار‌های بسیاری در این سال‌ها در راستای بازسازی حرم‌های مقدس انجام شده و کردستانی‌ها نیز در این راستا نقش موثری ایفا کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان ادامه داد: طی چند سال اخیر بیش از یک میلیارد تومان نذورات مردمی جمع‌آوری شده که در راستای بازسازی عتبات عالیات هزینه شده است.

حجت الاسلام سادات یادآور شد: همچنین در این سال‌ها صد‌ها نفر برای کمک به بازسازی عتبات به عراق اعزام شده‌اند و توانسته‌اند نقشی در این مهم داشته باشند.

او بیان کرد: چند سالی است این ستاد علیرغم محرومیت زیرساختی و ساختمان در کردستان از لحاظ جمع‌آوری و اهدا نذورات به بازسازی عتبات عالیات از میان استان‌های رتبه آخر کشور فاصله گرفته و اکنون در جایگاه قابل قبولی است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان به افزایش تعداد موکب‌ها به ۲۰ مورد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مواکب، هیات‌ها و تکایا، بخشی از نذورات خود را به ساخت و ساز و بازسازی حرم‌ها و عتبات عالیات اختصاص دهند.

انتهای پیام/ع

نظر شما