شناسهٔ خبر: 45221256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام‌جمعه رشت: گیلانی‌ها نقش به‌سزایی در مرمت و بازسازی عتبات عالیات دارند

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: گیلانی‌ها از گذشته نقش به‌سزایی در مرمت و بازسازی عتبات عالیات داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه هیئت امنای ستاد عتبات استان گیلان اظهار داشت: اگر انسان هر حرکتی را برای ائمه اطهار(ع) انجام دهد آن معصوم(ع) نیز از ابتدا حمایت‌کننده و ناظر آن شخص خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه گیلانی‌ها از گذشته در مرمت و بازسازی عتبات عالیات نقش به‌سزایی داشتند افزود: باید همچون گذشته کمک‌ها و فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات به‌صورت مردمی انجام گیرد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اگر در مرمت و بازسازی عتبات عالیات خالصانه عمل کنیم خداوند نیر همراه و یاور ما خواهد بود افزود: اگر کسی در فعالیت‌ها و مرمت عتبات عالیات با اخلاص عمل کند ماندگار می‌شود.

استاندار گیلان نیز در این جلسه ستاد عتبات عالیات را یک نهاد مردمی خواند و گفت: پیوند گیلانی‌ها با ائمه اطهار(ع) ناگسستنی است؛ بنابراین ستاد عتبات عالیات راهبرد خوبی برای مشارکت مردم در این امر محسوب می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات در راستای نیت خیر و خدمت به مقدسات و ارزش‌های تمام مسلمانان جهان است و مردم گیلان نیز به این مقدسات علاقه زیادی نشان دادند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان نیز در جلسه شهید حاج قاسم سلیمانی را بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات دانست و عنوان کرد: پس‌از فروپاشی رژیم عراق شاهد مظلومیت عتبات عالیات بودیم و بر‌این اساس سردار شهید سلیمانی ستاد عتبات عالیات را بنیان گذاشت.

مجید دوهندو مرمت و بازسازی عتبات عالیات در عراق را از برنامه‌های ستاد عتبات عالیات عنوان کرد و گفت: طرح هر گیلانی 5 هزار تومان برای مرمت عتبات عالیات در استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه زیارت راحت زائران در عتبات عالیات نهایت ماموریت این ستاد است افزود: موکب‌ها خودجوش و مردمی هستند و در مواقع ضروری برای کمک‌رسانی آمادگی دارند.

به گزارش تسنیم، در این جلسه مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گیلان، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان و همچنین جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان نظرات و پیشنهاد‌های خود را درباره ستاد عتبات عالیات استان مطرح کردند.

انتهای پیام/618/ ز

نظر شما