شناسهٔ خبر: 45219049 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زنگی مطرح کرد؛

نیازمند پژوهش‌های جدی‌ در زمینه تاثیر بازی‌ها بر مغز هستیم

مریم علی بابایی

مسئول کمیته علمی ششمین جشنواره اسباب‌بازی گفت: هر بازی به نوعی محرک‌بخش مغز و فعالیت‌های شناختی است و ما باید بدانیم هر بازی کدام بخش از مغز را پرورش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، بهنام زنگی مسئول کمیته علمی ششمین جشنواره اسباب‌بازی نیز درباره پژوهش‌های جدی در زمینه بازی گفت: بحث اسباب‌بازی‌های شناختی در ایران موضوع جدیدی نیست و ما امیدواریم با برپایی کنفرانس بین‌المللی اسباب‌بازی بتوانیم این مسئله را بیش از پیش باز کنیم و شاهد طرح‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

وی افزود: امسال بنا داریم از بهترین طرح‌های شناختی اسباب‌بازی به‌صورت عمده در بخش محرک و ایجاد انگیزه و تقویت‌کننده‌ها محقق می‌شود. بی‌تردید در بخش اول یعنی بخش محرک و ایجاد انگیزه در اسباب‌بازی‌ها مشکلی وجود ندارد. آن‌چه ممکن است برای ما مساله باشد بحث دوم یعنی تقویت کننده‌هاست که باعث تداوم و ترغیب به تداوم بازی‌ها می‌شود. در واقع عاملی مثل رنگ می‌تواند برای بچه‌ها هیجان‌انگیز باشد و به حد کافی محرک است اما به منظور ترغیب و تداوم بچه‌ها به استفاده از اسباب‌بازی‌ها، ما همچنان نیازمند پژوهش‌های جدی هستیم.

مسئول کمیته علمی ششمین جشنواره اسباب‌بازی گفت: هر بازی به نوعی محرک‌بخش مغز و فعالیت‌های شناختی است و ما باید بدانیم هر بازی کدام بخش از مغز را پرورش می‌دهد. قدرت تصمیم‌گیری سرعت عمل پردازش داده‌ها و غیره. ما هنوز نمی‌توانیم در این زمینه به صورت کامل و مطلق هم پاسخ‌گو باشیم.

نظر شما