شناسهٔ خبر: 45216848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خدمات سازمان تامین اجتماعی غیر حضوری شد

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و تسریع در ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی، طرح ۳۰۷۰ به‌عنوان تحولی در خدمات الکترونیک به جای مراجعه حضوری در تمامی شعبه‌‎های این سازمان اجرا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس ازشیراز، ابراهیم کشاورز پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی اجرای این طرح بیش از ۳۰ خدمت پر مراجعه به صورت غیر حضوری  به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: با اجرایی شدن این طرح غیرحضوری با کاهش ۷۰ میلیونی مراجعه به شعبه‌های سازمان تامین اجتماعی در کشور و ۳.۵ میلیونی در استان فارس روبه‌برو خواهیم بود.

کشاورز با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۴۴ میلیون نفر در کشور و دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در فارس زیر پوشش دارد، اظهار داشت:  میزان مراجعه کنندگان  سالانه به شعب سازمان تامین اجتماعی در کشور ۹۰ میلیون و در این استان پنج میلیون نفر هستند.

این مسئول استانی تصریح کرد: جلوگیری از اتلاف وقت، شناسایی موقعیت شغلی و پرداخت هزینه، شفاف سازی بیمه شدگان و کارفرمایان، پاداش، زمان و میزان حقوق  بازنشستگی و دیگر موارد خدماتی ازجمله اهداف و مزایای طرح خدمات الکترونیکی و غیر حضوری است.

وی بیان داشت: جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی در استان فارس ۴۷.۲ در صد کل کشوری است و نیز مجموع مستمری بگیران ۲۳۰ هزار نفر، پرداخت مستمری ماهیانه ۵۰۰ میلیارد تومان و هزینه مطالبات سازمان از کارفرمایان نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.

کشاورز اضافه کرد:  تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری ۲۱ هزار نفر، پرداخت بیمه بیکاری ماهیانه ۶۵ میلیارد تومان و هزینه  درمان ماهیانه ۲۰۰ میلیارد تومان درفارس است.

وی ابراز داشت: از بیمه شدگان درخواست می شود در صورتی که مشاهده هرگونه  مطالبات و یا مواردی در مورد بیمه دارند می توانند به آدرس سامانه es.tamin.ir  و یا eservices.tamin.ir  مراجعه و از نحوه ارائه خدمات  طرح سامانه الکترونیکی و یا غیر حضوری بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ ن 

نظر شما