شناسهٔ خبر: 45214137 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

اقدامات صورت گرفته توسط انجمن علمی، دانشجویی مامایی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار تشریح شد؛

از راه‌اندازی اولین اپلیکیشن کشور در حوزه مامایی تا اجرای ۴ طرح خلاقانه

ملیحه خسروی‌جم دبیر انجمن علمی، دانشجویی مامایی دانشگاه با بیان اینکه این انجمن فعالیت خود را به صورت رسمی از سال ۹۸ آغاز کرده است، افزود: در کنار یک تیم پر انگیزه و پرانرژی توانستیم اهداف انجمن را به خوبی پیش ببریم و اولین اپلیکیشن کشور در زمینه مامایی را طراحی و ۴ طرح نیز در این زمینه اجرا کنیم.

صاحب‌خبر -

دبیر انجمن علمی، دانشجویی مامایی دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با مفدا سبزوار به تشریح فعالیت‌های این انجمن پرداخت و اظهار داشت: با آغاز شیوع اپیدمی کرونا، کانالی جهت مشاوره و پرسش و پاسخ به بانوان سراسر کشور زیر نظر انجمن علمی مامایی سبزوار جهت کاهش نگرانی‌های بانوان در زمینه مسائل باروری و زنان در دوران اپیدمی و قرنطینه را تاسیس کرده و بازار کار و گرایش‌های رشته مامایی در ارشد و دکتری را معرفی نموده و با بارگذاری کلیپ‌های هفتگی بارداری و مطالب مربوط به مامایی سعی کردیم در راستای معرفی هر چه بهتر رشته مامایی قدم برداریم. این اقدامات همزمان در پیچ اینستاگرام انجمن نیز صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد: از آنجایی که دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در فرمت‌های مختلف بطور یکجا وجود نداشت توانستیم اولین اپلیکیشن کشور در حوزه مامایی را راه‌اندازی کرده تا دانشجویان مطالب مورد نیاز را  به صورت آنلاین و آفلاین در اختیار داشته باشند و قابلیت بروزرسانی داده‌های موجود برای کاربران در این اپلیکیشن امکان پذیر بوده که قابل اطلاع رسانی به کاربران باشد و همچنین کاربران می‌توانند با جستجو در موضوعات مختلف به راحتی به مطالب دلخواه خود دسترسی پیدا کنند.

اجرای ۴ طرح خلاقانه در زمینه مامایی

خسروی‌جم برگزاری کارگاه احیای نوزاد و بزرگسال (CPR) توسط متخصص اطفال، آماده کردن فصل‌های مهم کتاب بارداری و زایمان ویلیامز به صورت نکته‌های تستی در کانال انجمن برای آماده شدن بهتر در آزمون‌های ارشد و استخدامی و سپس برگزاری ازمونک از مطالب ویلیامز در پیج اینستای انجمن برای امادگی این آزمون و همچنین بررسی نکات برگزیده ازمون های استخدامی در پیج اینستای انجمن و سپس برگزاری ازمون و اعلام نفرات برتر در ازمون و اهدای جوایز را از دیگر برنامه‌های مهم اجرا شده توسط انجمن مامایی دانشگاه عنوان کرد.

وی اجرای طرح شیرازه‌ای از علل بیماری‌ها در مامایی، طرح کافه زبان مامایی، طرح مقاله گویا و طرح ماما فارما را از دیگر فعالیت‌های انجمن مامایی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار معرفی کرد و هر یک را توضیح داد.

دبیر انجمن علمی، دانشجویی مامایی دانشگاه در خصوص توضیح طرح شیرازه‌ای از علل بیماری‌ها در مامایی گفت: در این طرح ما به توصیف و چگونگی ایجاد بیماری توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها و نحوه انتقال آنها و در نهایت درمان و پیشگیری از آن پرداخته که در پایان دوره فایل پی‌دی‌افی کامل از تاریخچه ی ویروس‌ها و باکتری‌های مهم در مامایی از طرف انجمن علمی مامایی سبزوار گردآوری شده و در اختیار کاربران قرار گرفت.

خسروی‌جم در ادامه به توضیح طرح کافه زبان مامایی پرداخت و افزود: کتاب معتبر Medical Terminology  حاوی Case Study های فراوان است که ما به صورت هفتگی یکی از این Case Study ها را در اختیار دوستان قرار داده که کلمات دشوار هایلایت می‌شدند و در نهایت تشخیص آن Case را مشخص کرده و تعریف آن را از یک مقاله معتبر، در اختیار دوستان قرار می‌دادیم و هدف از برگزاری این طرح گسترش دایره لغات انگلیسی و آشنایی دانشجویان با مقالات معتبر بود.

وی در توضیح طرح مقاله گویا نیز اذعان داشت: در این طرح به انتشار مقاله به صورت صوتی پرداختیم که تاکنون در سه موضوع، کرونا و بارداری، سلامت بهداشت باروری و خودآزمایی پستان را منتشر کرده و  انشاالله ادامه این طرح بزودی اجرا خواهد شد.

این دانشجوی فعال حوزه فرهنگی طرح ماما فارما را طرح پادکست‌هایی به زبان انگلیسی معرفی کرد و افزود: در این پادکست‌ها نیز به آشنایی با داروها به زبان انگلیسی در جهت بهبود Listening پرداخته‌ایم که متناسب برای تمام رشته‌های علوم پزشکی بوده است.

دبیر انجمن علمی، دانشجویی مامایی دانشگاه در پایان به نشریه علمی باراج که متعلق به این انجمن بوده نیز اشاره داشت و افزود: تاکنون سه شماره از این فصلنامه را منتشر کرده‌ایم که در آن مباحث و فعالیت‌های حوزه مامایی را برای علاقمندان بیان می‌نماییم و خوشبختانه در همین اواخر با تلاش‌های تیم انجمن توانستیم مقام سوم در بخش آثار علمی برتر را در لیگ نشریات دانشجویی شمال شرق کشور کسب نماییم.

خبرنگار: علی رمضانی

نظر شما