شناسهٔ خبر: 45212598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

فعالیت بیش از ۱۱۰۰ گروه جهادی امر به معروف و نهی از منکر در کشور

زاهدان - مدیرکل امور استان‌ها ودستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر کشور گفت: مجوز فعالیت بیش از یک هزار و ۱۰۰ گروه جهادی تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در کشور صادر شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حامد ترکاشوند در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: رویکرد جدید این ستاد توجه بیش از پیش به این دو واجب الهی مغفول مانده و تبیین روش‌های جدید برای احیای آن در جامعه است.

وی افزود: از همین رو جدی ترین کار ما این است که به موضوع امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی نگاه کنیم و آن را برای مردم بازتعریف کنی و در این راستا با توجه به نقش رسانه، سامانه‌هایی نیز برای سامان دادن به معروف‌ها و منکر ترتیب داده شده است.

مدیرکل امور استان‌ها ودستگاه‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه هرزمان نامی از امر به معروف و نهی از منکر آورده می‌شود بحث عفاف و حجاب مطرح می‌شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی دارد که اگر بتوانیم مطالبه گری را به درستی در جامعه تشریح کنیم تعداد زیادی از مردم به این فریضه الهی می‌پیوندند.

وی با اشاره به اینکه امروز ستاد با رویکرد جدید مطالبه گری وارد میدان امر به معروف و نهی از منکر شده است، بیان کرد: امر به معروف معطوف به یک حوزه نمی‌شود و حوزه‌های گوناگون دارد که مهمترین آن حوزه مسئولان جامعه است یعنی مردم باید بتوانند حتی مسئولین را در حوزه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر کنند.

ترکاشوند به تبیین ۱۶ عرصه تخصصی در زمینه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی اشاره کرد و افزود: ۱۶ عرصه تخصصی در زمینه اداری، اقتصادی، بهداشت و درمان، تفریحات سالم و ورزش، اجتماعی، تعلیم و تربیت، حقوقی، فرهنگی، کارگری، مبارزه با مفاسد، هنر و رسانه، عفاف و حجاب، محیط زیست، مسؤولین، مهندسی و گردشگری است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان با مدیریت خوب و استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و با انگیزه انقلابی، جزو ۵ استان برتر کشور است.

نظر شما