شناسهٔ خبر: 45212473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان مطرح کرد؛

تأسیس مدارس معارف اسلامی صدرا در رامشیر

خوزستان - حجت الاسلام نبی زاده گفت: با تأسیس مدارس معارف اسلامی صدرا در رامشیر، به طور حتم شاهد نهضت دانش آموزی بسیار خوبی خواهیم بود.  

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در دومین سفر خود به رامشیر، با حضور در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهری، به بیان اهمیت پاسداشت دهه فجر اشاره کرد و گفت: ایام دهه فجر، به معنای ارج نهادن و پاسداشت انقلاب اسلامی است؛ لذا امروز انقلاب اسلامی به دور از همه شعار‌ها به پناه گاهی برای آزادی‌خواهان جهان تبدیل شده است و چشم دنیا به حرکت‌های مردمی است که در ایران به وقوع می‌پیوندد.

حجت الاسلام والمسلمین نبی زاده، با اشاره به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: در رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی، علاوه بر وظایف ذاتی سازمان، باید متناسب با زیست بوم و چرخه حیات هر منطقه، بتوانیم در جابجایی مرز‌های فرهنگی آن منطقه نقش بسزایی ایفا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان این جمله که «ما وجهه همت خود را در توجه به شهرستان‌ها قرار داده ایم» اظهار داشت: ضرورت دارد در شهرستان رامشیر شاهد یک نهضت بزرگ فرهنگی باشیم.

وی راه اندازی نهضت فرهنگی را در مسائل و موضوعات مختلف مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که امیدواریم در این شهرستان مورد پیگیری و اقدام قرار گیرد، تأسیس مدارس معارف اسلامی صدرا است که با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در رامشیر وجود دارد با تأسیس این مدرسه، به طور حتم شاهد یک نهضت دانش آموزی بسیار خوبی خواهیم بود.  

حجت الاسلام والمسلمین نبی زاده در خصوص راه اندازی نهضت قرآنی افزود: بسیاری از فرهنگ سازی‌ها و اتفاقات مثبت و مؤثر را با آموزه‌های قرآنی می‌توان به شکل بهتری رقم زد.

همچنین در خصوص نهضت هم افزایی فرهنگی اظهار داشت: لازم است دستگاه‌های مختلف فرهنگی، در کنار هم برای رقم زدن اتفاقات مهم تصمیم گیری نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به اهمیت نهضت فرهنگی مسجد گفت: پیامبر (ص) تمام اتفاقات مهم را در مسجد رقم زد، بنابراین مساجد باید به کارکرد خود در صدر اسلام برگشته و مرکزی برای حل امورات مختلف مسلمین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نبی زاده، با تاکید بر نهضت توجه و حمایت از فعالیت‌های بانوان خاطرنشان کرد: اگر فعالیت‌های فرهنگی بانوان محور را تقویت نمائیم، می‌توانیم جامعه سالم تری داشته باشیم.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم به زودی شاهد توسعه آموزش عالی و تکمیلی در رامشیر باشیم، چرا که توسعه فرهنگی در کنار توسعه آموزشی رقم خواهد خورد. /۹۴۵۴/

نظر شما