شناسهٔ خبر: 45212414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کانال فاضلاب زندان جیرفت قربانی گرفت

سیمین سنجری

پسربچه 13 ساله ساکن جیرفت بر اثر سقوط داخل کانال روباز سپتیک زندان جیرفت جان باخت.

صاحب‌خبر -

"ابوذر عطارپور وزیری" فرماندار جیرفت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه پسربچه 13 ساله تبعه خارجی ساکن جیرفت به علت سقوط به داخل کانال فاضلاب زندان جیرفت در بستر رودخانه ملنتی این شهر جان باخته است.

وی گفت: همه دستگاه های متولی باید پاسخگوی علت این حادثه باشند و در برابر این اتفاق ناگوار با هیچ کس تعارف ندارم.

عطاپور ضمن هشدار به مسئولان مرکز بهداشت، محیط زیست، اداره آبیاری و مسئولان زندان جیرفت از برخورد جدی با همه کسانی که اهمال کاری کرده اند، خبر داد و افزود: وقتی از سقوط این پسربچه داخل کانال فاضلاب آنهم متعلق به زندان جیرفت مطلع شدم باور کردنی نبود که با گذشت چندین سال متاسفانه وضعیت فاضلاب و زندان به این شیوه رها شده باشد وموجب داغدار شدن یک خانواده بشود.

وی اداره آبیاری را به عنوان متولی بستر رودخانه ها مورد خطاب قرار داد و اظهار کرد: جای سوال و تعجب است چرا اداره آبیاری شهرستان جیرفت نسبت به این وضعیت تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده و اگر مستندانی مبنی بر اخطار و یا هشدار به اداره زندان دارند باید ارائه بدهند.

رییس شورای تامین شهرستان جیرفت همچنین مرکز بهداشت شهرستان جیرفت، محیط زیست ومسئولان زندان جیرفت را از جمله کسانی دانست که در این اتفاق دلخراش باید پاسخگو باشند و گفت: از مرکز بهداشت و محیط زیست نیز خواسته ام به صورت مستند پاسخگو باشند وگرنه برخورد جدی خواهد شد و هیچ عذر و بهانه ای پذیرفته نخواهد بود.

وی با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده پسر بچه 13 ساله ای که روز گذشته به علت سقوط به داخل کانال سپتیک فاضلاب زندان جیرفت جان باخته، افزود: دفاع از حق و حقوق همه مردم وظیفه ام است و هیچ فرقی ندارد فرد جان باخته ایرانی باشد و یا اتباع خارجی.

عطاپور با یادآوری برطرف کردن مشکلات زندان جیرفت از جمله روشنایی معابر اطراف بعد ازدریافت گزارشات گفت: انتظار بود مسئولان زندان جیرفت همانگونه نسبت به حل مشکل معابر اطراف زندان گزارش دادند و در اسرع وقت مشکل رفع شود در این مورد نیز با صراحت وضعیت فاضلاب را گزارش می کردند.

فرماندار جیرفت با اشاره به اقدامات انجام شده جهت اصلاح فاضلاب زندان کهنوج در زمان تصدی فرمانداری این شهرستان گفت: ساماندهی فاضلاب زندان قدیم کهنوج بعد ازتقاضای مسئولان در کمترین زمان ممکن انجام شد و باید اداره زندان جیرفت نیز وضعیت سپتیک، فاضلاب و کانالی که در بستر وردخانه ملنتی حفر شده را گزارش می دادند لذا باید پاسخگوی کوتاهی های صورت گرفته باشند.

وی با ابراز بی اطلاعی از دریافت هرگونه گزارش از طرف اداره زندان، مرکز بهداشت، اداره آبیاری و محیط زیست در خصوص وضعیت کانال بستر رودخانه ملنتی، افزود: هیچ عذر و توجیهی پذیرفته نیست و توضیحات بی اساس را نخواهم پذیرفت زیرا اداره زندان باید به شکلی مدیریت می کرد که تحت هیچ شرایطی کانال فاضلاب در بستر رودخانه تهدیدی برای جان مردم نباشد.

به گزارش ایسنا، روزگذشته 30 دی ماه پسربچه 13 ساله ای داخل کانال سپتیک زندان جیرفت که در بستر رودخانه ملنتی است، سقوط کرده که متاسفانه بعد از ساعت ها تلاش نیروهای امدادی جسم بی جانش پیدا شد.

این کانال حصار ندارد و با توجه به اینکه سال ها ساکنین محله های همجوار با زندان جیرفت از وضعیت فاضلاب و بوی مشمئزه کننده انتقاد دارند انتظار است رییس سازمان زندان های کشور و مسئولان قضایی نسبت به تکمیل زندان جدید بیش از این اهتمام داشته باشند تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما