شناسهٔ خبر: 45212312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد

آرامش یک ماهه "کرونا" در کرمانشاه/ 86 درصد کرمانشاهیان "ماسک" می‌زنند

محبوبه علی آقایی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از روند ثابت ابتلا به کرونا در استان در یک ماه گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمودرضا مرادی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به توقف سیر نزولی کرونا در استان گفت: در یک ماه اخیر در مجموع روند ابتلا به این بیماری در استان ثابت بوده است.

وی افزود: طی یک ماه گذشته در برخی روزها افزایش و یا کاهش ناچیزی در آمار مبتلایان مشاهده شده، اما در مجموع طی این مدت روند کلی بیماری ثابت بوده است.

مرادی با اشاره به شروع سیر افزایشی کرونا در برخی شهرستانها گفت: در شهرستانهایی مانند پاوه ، هرسین و دالاهو در چند روز اخیر افزایش خیلی کمی در آمار مبتلایان داشته ایم، اما تنها با چند روز نمی توان قضاوت کرد و فعلا باید منتظر بمانیم.

وی با ناپایدار دانستن وضعیت فعلی کرونا، گفت: عدم رعایت پروتکل ها و بی توجهی مردم نسبت به خطرات کرونا می تواند در کوتاهترین زمان ما را به پیک بیماری برساند.

وی به مشکلات و خسارت‌های کرونا در پیک سوم آن اشاره کرد و افزود: در پاییز امسال که شاهد اوج گیری کرونا بودیم خسارت های سنگینی به استان متحمل شد و بسیاری عزیزانمان را از دست دادیم.

وی افزود: تلاش های گسترده ای برای کنترل بیماری صورت گرفته و خوشبختانه مردم در کنار کادر درمان همکاری خوبی داشتند و اعمال محدودیت های شدید و اجرای طرح گسترده مقابله با کرونا در نهایت منجر به کنترل مطلوب بیماری و نزولی شدن آن شد.

مرادی برگزاری تجمعات، مراسم و سفرهای غیرضروری و دورهمی ها را زنگ خطری برای شعله ور کردن دوباره آتش کرونا در استان دانست و افزود: مردم باید بدانند کاهشی شدن سیر بیماری به معنای از بین رفتن آن نیست و در شرایط فعلی انجام این اقدامات می تواند به راحتی آتش کرونا را شعله ور کرده و خسارات بسیاری به بار بیاورد

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: بررسی ها نشان می دهد میزان استفاده از ماسک در ادارات و صنایع استان 92 درصد و درصد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این مراکز هم حدود 88.5 درصد است.

مرادی تصریح کرد: همچنین میزان استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی توسط خدمت دهندگان حدود 89.8 درصد و میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این مراکز  82 درصد است.

وی افزود: در مجموع درصد استفاده از ماسک توسط مردم استان 86.8 درصد است.

انتهای پیام

نظر شما