شناسهٔ خبر: 45212166 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

از هر 8 بیمار بهبودیافته کرونایی یک نفر می میرد

تقریبا یک سوم بیماران کرونایی بهبودیافته ظرف مدت پنج ماه دوباره در بیمارستان بستری می شوند که از هر هشت نفر از آنها یک نفر به دلیل عوارض کرونا جان خود را از دست می دهد.

صاحب‌خبر -

شفاآنلاین> سلامت > نتایج یک تحقیق تکان دهنده حاکی از آن است که از هر هشت بیمار کرونایی بهبودیافته یکی مدت ها بعد به دلیل عوارض کرونا جان خود را از دست می دهد.

به گزارش شفاآنلاین : تقریبا یک سوم بیماران کرونایی بهبودیافته ظرف مدت پنج ماه دوباره در بیمارستان بستری می شوند که از هر هشت نفر از آنها یک نفر به دلیل عوارض کرونا جان خود را از دست می دهد.

این نتیجه تکان دهنده زمانی به دست آمد که تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه لستر و اداره آمار ملی (ONS) نشان داد که از 780 هزار و 47 نفر که در موج اول از بیمارستان ها انگلیس ترخیص شده اند ، 29.4 درصد در طی 140 روز به بیمارستان بازگشتند و 12.3 درصد درگذشتند.

اثرات مخرب طولانی مدت ویروس کرونا می تواند باعث شود بسیاری از بازماندگان مشکلات قلبی ، دیابت و بیماری های مزمن کبدی و کلیوی داشته باشند.

کاملش خانتی ، نویسنده این مطالعه و  استاد مراقبت های اولیه دیابت و داروهای عروقی در دانشگاه لستر به تلگراف گفت این بزرگترین مطالعه در مورد افرادی است که پس از بستری شدن مرخص می شوند.

این مطالعه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و آمار نگران کننده بر اساس داده های اولیه است.

نظر شما