شناسهٔ خبر: 45212136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس مجلس کویت: عادی‌سازی روابط بااسراییل هدیه‌مجانی به صهیونیستها است

تهران - ایرنا - رئیس مجلس امت کویت بار دیگر بر مواضع ثابت کشورش در حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد و گفت که کشورش هرگز شتابان اقدام به عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل نخواهد کرد، زیرا این یک هدیه مجانی به صهیونیستها است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش ایرنا، خبرگزاری فلسطینی «سما» امروز (چهارشنبه) نوشت که «مرزوق الغانم» رئیس مجلس امت کویت دیروز در دیدار با «جبرئیل الرجوب» دبیر کمیته مرکز «جنبش فتح» در کویت اعلام کرد که مواضع کشورش در رابطه با فلسطین و پایان اشغالگری طبق قوانین بین‌المللی غیر قابل تغییر است.

الغانم افزود: کویت از جمله کشورهایی نخواهد بود که شتابان به عادی‌سازی مجانی روابط خود با اسرائیل روی بیاورد.

وی همچنین گفت که کشورش از تلاش‌های صورت گرفته در راستای تحقق وحدت و آشتی ملی فلسطینیان و پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی از رهگذر برگزاری انتخاباتی شفاف و آزاد تاکید دارد.

طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات فلسطین از جمله تصمیم «محمود عباس» رئیس «تشکیلات خودگردان فلسطینی» برای برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی گفت وگو کردند.

الغانم رئیس مجلس امت کویت چندی پیش نیز در سخنانی در بیست و نهمین «کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عرب» در امان پایتخت اردن با تأکید بر ضرورت تحرک برای حمایت از مساله «قدس» در سطح بین‌المللی، خواستار مقابله با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و «حرام دانستن» آن به لحاظ سیاسی شد.

وی گفت که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نه می‌گوییم، چرا که این عادی‌سازی عنوانی برای تسلیم شدن و ذلت و خواری است.

امارات و بحرین اواخر سال گذشته میلادی تحت نظر «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در واشنگتن با امضای توافقی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند.

نظر شما