شناسهٔ خبر: 45212129 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

اجرای زنده صحنه‌ای استان سمنان ۳۰۰ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی اجراهای زنده صحنه‌ای استان سمنان در طول فعالیت دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: تعداد ۳۶ مجوز برای اجرای زنده صحنه‌ای در سال ۹۸ صادر شد که این میزان، ۴ برابر اجراهای صحنه‌ای در سال ۹۲ بود.

صاحب‌خبر -

فرشید فلاح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه فعالیت‌های هنری استان سمنان در دولت تدبیر و امید از رشد خوبی برخوردار شد ابراز داشت: تعداد مجوزهای تئاتر صادر شده در سال ۹۲، ۳۹ فقره بود که این آمار در سال ۹۸، با افزایش ۹۷ درصدی به ۷۷ فقره رسید.

وی افزود: تعداد آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ به تعداد ۴۸ عدد و به میزان ۱۱۵ درصد افزایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: همچنین تعداد انجمن‌های فرهنگی و هنری در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۲ به تعداد ۲۴ عدد و به میزان ۵۸ درصد افزایش داشت.

فلاح با بیان اینکه تعداد نمایشگاه‌های هنری برگزار شده در استان سمنان در دولت تدبیر و امید ۲۲۰ درصد افزایش داشت گفت: در سال ۹۲، ۱۵ نمایشگاه هنری در استان برگزار شد که این میزان در سال ۹۸ به ۴۸ عدد رسید.

وی ادامه داد: تعداد نگارخانه‌های استان در سال ۹۲ ، چهار عدد بود که در سال ۹۸ با ۱۵۰ درصد افزایش به عدد ۱۰ رسید.

فلاح افزود: در سال ۹۲ هیچ موسسه هنری تک منظوره‌ای در استان وجود نداشت ولی تا سال ۹۸ تعداد ۱۰ موسسه هنری تک منظوره در استان ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان سمنان در سال ۹۹ گفت: فعالیت‌های در سطح ملی از جمله کنگره نکوداشت مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی، جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی (آهوان)، طرح پایتخت کتاب، سوگواره مهر محرم، جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات و بازگشت نشریه فرهنگ قومس بعد از سه سال به روند چاپ از جمله اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سال ۹۹ بود.

وی با اشاره به تدوین ۱۷ راهبرد کلان فرهنگ عمومی استان سمنان به عنوان دیگر اقدام مثبت این اداره کل در سال ۹۹ بیان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ تمسک به قرآن و عترت، نهادینه‌سازی آداب و سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش و تربیت شهروندی، ورزش همگانی و گردشگری، اخلاق و فرهنگ کار، استفاده از تولید داخلی و جهش تولید، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از تجمل گرایی، ارتقا فرهنگ کتابخوانی و قانون‌گرایی و گسترش نظم و انضباط از جمله این راهبردها است.

فلاح با بیان اینکه این راهبردها برای کار در سال ۱۴۰۰ تا افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ تدوین شد ابراز داشت: خودباوری ملی و وفاق اجتماعی، تحکیم تعالی و ایمن‌سازی بنیاد خانواده و رعایت حرمت و حقوق زن، و نهادینه سازی هنر تعالی بخش و شوق آفرین، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، سرمایه اجتماعی، ارتقا اخلاق و مناسبات انسانی، مصرف رسانه و فضای مجازی وکاهش آسیب های اجتماعی از دیگر راهبردهای کلان تدوین شده شورای فرهنگ عمومی استان سمنان است.

نظر شما