شناسهٔ خبر: 45212089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار قزوین

تقویت تولید و پشتیبانی از بخش کشاورزی از سیاست‌های اصلی دولت است

قزوین - ایرنا- استاندار قزوین گفت: فعالیت واحدهای دامی نقش مهمی در کمک به تامین امنیت غذایی جامعه دارد و سیاست اصلی دولت تقویت تولید و پشتیبانی از بخش کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در بازدید از مجتمع دامی و تولید گوشت زیاران در شهرستان آبیک، افزود: در همین راستا اولویت اساسی مدیران دستگاه‌ها حمایت از تولیدکنندگان و فعالان این بخش و رفع موانع و مشکلات موجود در این حوزه است.

استاندار با بیان اینکه استان قزوین در تولید و تامین گوشت سفید و قرمز دارای نقش ملی است،  تاکید کرد: با برنامه ریزی مناسب باید ظرفیت پرورش دام و تولید گوشت در مجتمع زیاران افزایش یابد و این واحد به جایگاه اصلی خود در تامین گوشت کشور بازگردد.

جمالی پور اظهار داشت: فعالیت مجتمع‌های دامی و کشتارگاهی باید به شکلی باشد که منافع دامداران خردتر نیز تامین شود تا به زنجیره تولید آسیب وارد نشود.

استاندار قزوین همچنین با اشاره به اظهارات مدیرعامل این مجتمع در خصوص قرارگیری آن در فهرست واحدهای آلاینده، گفت: قرارگیری واحدها در این فهرست مطابق با قانون و ضوابط است و عوارض و مالیات‌های اضافی که به این واحدها تعلق می‌گیرد، قانونی است.

استاندار قزوین در ادامه بر حل مسایل و مشکلات مجتمع گوشت زیاران از سوی دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و در این خصوص قول پیگیری و مساعدت داد.

واحد گوشت زیاران که از قدیمی ترین مجتمع‌های دامی و تولید گوشت کشور است در سال ۹۶ پس از ۱۰ سال تعطیلی احیا شد و هم اکنون چهار درصد گوشت استان قزوین را تولید می‌کند.

سالانه ۲۵ تا ۲۸ هزار تن گوشت قرمز و ۶۰ تا ۶۵ هزار تن گوشت سفید در استان قزوین تولید می‌شود.

نظر شما