شناسهٔ خبر: 45211197 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ در فکر تشکیل حزب جدید؛ نگرانی از «سرطان ترامپیسم» در آمریکا

تهران – ایرنا –دونالد ترامپ درحالی از تشکیل حزب میهن پرستان خبر داده است که کارشناسان هشدار داده اند ادامه حیات سیاسی ترامپ باعث گسترش ریشه های سرطانی ناشی از افکار و رویکردهای خصمانه او در سراسر آمریکا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امروز تمامی نگاه ها به خروج  ترامپ از کاخ سفید دوخته شده  است  رسانه های غربی میراث به جای مانده از وی را کشوری دو پاره با هرج و مرج و نا امنی می دانند.

شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش داد: دونالد ترامپ در زمان تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا رسانه ها و خبرنگاران را دشمن مردم آمریکا خواند وی این روند را در بسیاری  از موارد دیگر بسط داد، بواقع وی بذر خصومت را در ذهن و دل آمریکایی ها کاشت، که نمونه آن حمله ۱۷ دی هواداران ترامپ به کنگره آمریکا بود.

این رسانه آمریکایی در ادامه افزود: بیم آن می رود که این خصومت ورزی همچون سرطانی تمام آمریکا را فرا گیرد و کشوری که با عملکرد ترامپ دوپاره شده است در وضعیتی خطرناک تر قرار بگیرد.

ترامپ به دنبال تشکیل حزب جدید میهن پرستان 

اکنون دونالد ترامپ با چنین سابقه که قرار است امروز کاخ سفید را ترک کند و به گفته کارشناسان لطمه سختی به حزب  جمهوریخواه وارد کرده است،  درصدد ایجاد حزبی جدید تحت نام «میهن پرستان» است.

ترامپ درحالی قصد جدا شدن از حزب جمهوریخواه و ایجاد حزبی جدید دارد که اینده سیاسی وی در هاله ای از ابهام قرار دارد، چراکه دومین استیضاح این بار در وضعیتی که متفاوت یعنی خارج از کاخ سفید انتظار وی را می کشد.

شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش  داد: سخنان ضد و نقیضی از سوی مقامات ارشد کاخ سفید و مشاوران ترامپ دراین زمینه شنیده می شود، اما با توجه به افت شدید میزان محبوبیت وی که در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا سابقه ندارد، وی قادر به انجام این کار نخواهد بود.

سی ان ان در ادامه نوشت: هنوز مشخص نیست تا چه اندازه ترامپ در تاسیس حزب جدید خود مصمم باشد، اما وی به هواداران خود که بالغ بر ۷۴ میلیون رای دهنده آمریکایی می شوند وعده داد که «جنبش» وی ادامه خواهد یافت.

ترامپ قرار است بامداد روز چهارشنبه به وقت واشنگتن دی. سی کاخ سفید را به مقصد ایالت فلوریدا با هواپیمای «ایرفرس-۱» ترک کند، این درحالی بود که جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا ناگزیر شد برای سفر به واشنگتن با یک فروند هواپیمای خصوصی پرواز کند.

مراسم سوگند ریاست جمهوری ظهر روز چهارشنبه به وقت پایتخت آمریکا به عمل برگزار خواهد شد و جو بایدن با کوهی از بحران های داخلی و بین المللی به جای مانده از ریاست جمهوری ترامپ مواجه است.

**۱۳۰۲**

نظر شما