شناسهٔ خبر: 45211034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خبر داد:

بستری ۱۸۲ بیمار کرونایی در استان / فوت ۳ بیمار کرونایی

حبیب زاده گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم ۱۸۲ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 22 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم 182 نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه طی همین مدت 3 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل 1333 نفر فوت شده اند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون 51 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 35 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: شهرستان های پارس آباد، سرعین، خلخال در وضعیت زرد و شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، نمین، بیله سوار، گرمی، اصلاندوز، نیر و کوثر در وضعیت آبی قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: کاهش شیوع بیماری کرونا در استان نسبی است و مردم همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمدها داشته باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: کاهش دورهمی ها موجب جلوگیری از شیوع بیماری کرونا شد و خانواده ها باید مراقب تجمع ها و دورهمی های شبانه باشند زیرا این محافل موجب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می شود.

 

حبیب زاده تاکید کرد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

 

پایان پیام/365

نظر شما