شناسهٔ خبر: 45210998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیرکل زکات کشور: بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع شده است

گروه استان‌ها- مدیرکل امور اجرایی زکات کشور از جمع‌آوری بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه سال جاری در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام محمدطه مهری مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد کشور صبح امروز در شورای زکات استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون امورعمرانی استانداری کرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: جایگاه الهی و عظیم فریضه زکات در قرآن کریم آمده است.

وی با بیان اینکه در کشور ما قانون زکات در چند ماده و تبصره به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است عنوان کرد: 11 نهاد عضو شورای عالی زکات در کشور هستند و دبیری شورای زکات با کمیته امداد امام خمینی(ره) در کشور بوده و قانون این متولی را مشخص کرده است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به اینکه امسال بیش از هزار و 100 میلیارد تومان زکات در 10 ماهه جمع شده است گفت: زکات جمع‌آوری شده در هر جا که جمع می‌شود در همان جا هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم مردم استان کرمان در ده ماهه امسال 45 میلیارد تومان پرداخت زکات بوده که بسیار خوب است و جای قدردانی دارد افزود: مردم نسبت به ادای واجب و تکلیف شرعی خود حساس هستند.

مهری با اشاره به اینکه در بحث فرهنگسازی، تبلیغ و تبیین فرایض الهی از جمله زکات باید کار بیشتری انجام شود چرا که مردم پای کار هستند گفت: صدا و سیما بسیار می‌تواند در این زمینه کمک کند.

وی با بیان اینکه تفاهمنامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی برای استفاده از مبلغین در امر زکات داریم افزود: ظرفیت اقلام زکویه استان کرمان بیش از این‌ها است و با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: با پرداخت زکات و اجرای دقیق آن بر اساس دستورات قرآن کریم نباید در جامعه اسلامی فقیر وجود داشته باشد که حتماً به این نقطه مطلوب خواهیم رسید.

انتهای پیام/511/ی

برچسب‌ها:

نظر شما