شناسهٔ خبر: 45210924 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور تشریح کرد:

جزییات فعالیت های قرآنی دانشگاه پیام نور

ناجی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت:یکی از مباحث مورد انتظار و اعتنا در این جشنواره اثر گذاری و فرهنگ قرآنی در زندگی فردی، خانوادگی و علمی مخاطبان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزشی کشور را به سمت مجازی شدن سوق داده است اما باعث نشده است که دانشگاه ها از فعالیت های فرهنگی غافل بمانند  و برنامه های فرهنگی و تربیتی در دانشگاه ها رونق دارد. دانشگاه پیام نور در این امر پیشرو بوده است و به تازگی مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان پیام نور را برگزار کرده است و برگزیدگان این جشنواره نیز معرفی شدند.

در همین ارتباط با «محمد هادی امین ناجی» معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور به گفتگو پرداختیم که در زیر می خوانید.

 

 فعالیت های فرهنگی دانشگاه پیام نور درشرایط شیوع ویروس کرونا چگونه پیش می رود؟

با توجه شیوع ویروس کرونا و ضروت جدی و مستمر فرهنگی دانشجویان از زمان شیوع این پدیده تمام فعالیت های فرهنگی از حضوری و حقیقی به حوزه مجازی و شبکه های مجازی منتقل شده است و برنامه های فرهنگی را نه تنها متوقف نکرده ایم بلکه جدی تر در بستر مجازی پیش برده ایم.

 

درباره مهمترین برنامه فرهنگی دانشگاه پیام نور توضیح دهید.

یکی از مهمترین برنامه ها که البته می توان از آن به عنوان خورشید فعالیت های فرهنگی نام برد برگزاری بیست و چهارمین جشنواره قرآن وعترت بوده است که اختتامیه آن در 30 دی ماه 1399 برگزار شد.

استان یزد میزبان برگزاری این مراسم بود که  به صورت مجازی برگزار شد و رئیس دانشگاه پیام نور پیام تصویری به این جشنواره ارسال کردند و نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز به صورت آنلاین سخنرانی کردند همچنین در این مراسم امام جمعه استان یزد و مسئولان دانشگاه پیام نور یزد حضور داشتند.

چه تعداد در این جشنواره شرکت کردند؟

حدود هفت هزار دانشجو در شش بخش مشخص  جشنواره که شامل   بخش آوایی، معارفی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری، مسابقات در رشته های مختلفی مانند قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ پنج جزء، حفظ ده جزء، حفظ بیست جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعا، مناجات خوانی، مقاله نویسی و تلخیص کتاب، تولید نرم افزار و تولید اپلیکیشن، خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، معرق، منبت، فیلم کوتاه، طراحی پوستر،شعر، داستان نویسی و نمایشنامه نویسی بود، شرکت کردند. تمامی نفرات برگزیده دیروز معرفی شدند، آن هایی که ساکن استان یزد بودند به صورت حضوری مورد تقدیر قرار گرفتند و آن هایی که در استان های دیگر بودند توسط مسئولان دانشگاه خود استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

بیشترین جمعیت شرکت کننده از استان اصفهان بود و بالاترین امتیاز به استان تهران تعلق گرفت. استان اصفهان در رتبه دوم و استان اردبیل در رتبه سوم قرار گرفت.

 

درباره دوره بیست و پنجمین این جشنواره هم توضیح دهید.

دوره بیست و پنجم این جشنواره به میزبانی استان اصفهان برگزار می شود. یک زمانبندی شش ماهه برای آن پیش بینی شده است. در مراسم اختتامیه  نشان جشنواره به رئیس مرکز دانشگاه پیام نور اعطا شد که به عنوان سمبل آغاز دوره بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت بود.

 

اثر برگزاری این چنین جشنواره ها بر سبک زندگی چگونه است؟

یکی از مباحث مورد انتظار و اعتنا در این جشنواره اثر گذاری و فرهنگ قرآنی در زندگی فردی، خانوادگی و علمی مخاطبان است. نفس هم نشینی با قرآن کریم می تواند نقطه آغازین این اقدام باشد که برای پالایش و نفس روح انسان تاثیر می گذارد.

پایان پیام/260

نظر شما