شناسهٔ خبر: 45209934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

زنجان در تهیه طرح هادی روستاها بالاتر از میانگین کشوری است

زنجان - ایرنا - مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار سطح کشور ۹۶.۲ درصد و این میزان در زنجان ۹۹.۸ درصد است که در این زمینه استان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

صاحب‌خبر -

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته است به روستاها هویت ببخشد.

وی اظهار داشت: اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی این است که روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند.

خواجه ای ادامه داد: تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی شایسته ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد، تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ اعتبار مصوب تهیه طرح هادی و بازنگری در سال جاری از منابع ملی ۵۰۰ میلیون تومان برای ۱۴ روستا در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی در سال جاری  از منابع استانی برای ۶۸ روستا به میزان ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان و تخصیص پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ۴۳ روستا لحاظ شده است.

خواجه ای افزود: همچنین مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی در سال جاری  از منابع ملی  برای  ۴۴ روستا  به میزان ۱۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان  و تخصیص هفت میلیارد و ۷۰۰  میلیون تومان  برای ۲۲ روستا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ۴۰۶ روستا و میانگین اجرای طرح هادی روستایی در این استان ۵۷.۲ درصد و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

نظر شما