شناسهٔ خبر: 45209922 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شروع سبز بورس در اولین روز بهمن / پالایشی‌ها در مدار مثبت

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز همراه بود و شاخص کل بیش از 2 درصد رشد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، همانطور که پیش‌بینی می‌شد بورس امروز با روندی صعودی همراه شد و شاخص کل بعد از رشد بیش از ۲ درصدی به یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد رسید، همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص هم‌وزن نیز روندی صعودی دارد و سهم‌های کوچک نیز در کنار سهم‌های بنیادین رشد می‌کنند.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند روند صعودی بازار سهام در این محدوده آغاز می‌شود و احتمالا رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی را شاهد خواهیم بود.

از طرفی دیروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان و مسئولان سازمان بورس برای چاره‌اندیشی برای ریزش‌های چشم‌گیر بازار سهام برگزار شد و در جریان این جلسه قالیباف‌اصل، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرد.

استعفای رئیس سازمان بورس تاثیر منفی بر بازار سهام نداشت و معاملات امروز و دیروز در مدار مثبت دنبال می‌شود، همچنین شاخص کل بازار سهام در محدوده حساسی قرار دارد و باید چندین روز پیاپی روند صعودی ادامه داشته باشد تا شاخص کل به بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگردد.

در جریان معاملات امروز نمادهای بانکی، فلزات و پالایشی‌ها روندی صعودی دارند و در مدار مثبت معامله می‌شوند و این در حالیست که گروه بانکی و فلزات در جریان معاملات ۳ هفته گذشته اصلاح زیادی داشتند و از طرفی گروه پالایشی نیز حدود ۳۰ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی معامله می‌شوند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظر شما