شناسهٔ خبر: 45209903 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سوپرجام ایتالیا

یوونتوس – ناپولی‌؛ جنگ برای یک جام معمولی

یوونتوس و ناپولی امشب برای کسب نخستین جام فصل که سوپرجام است در شهر رجو امیلیا به مصاف هم خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ سوپرجام ایتالیا؛ امشب اولین قهرمان فوتبال ایتالیا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ مشخص خواهد شد. سوپرجام ایتالیا در ورزشگاه ماپِی شهر رجو امیلیا بین یوونتوس قهرمان فصل پیش سری A و ناپولی قهرمان فصل پیش جام‌حذفی برگزار خواهد شد. آیا باز هم جنارو گتوسو جام را از یوونتوسی‌ها می‌گیرد؟

یوونتوس‌؛ مرهم درد
بحث در مورد وضعیت یوونتوس ساده نیست. با بازی تحسین‌آمیز میلان را بردند و نشان دادند هنوز مدعی قهرمانی هستند اما در کمتر از ۲ هفته به اینتر باختند تا هواداران‌شان را ناامید کنند. آیا قهرمانی‌های متوالی یوونتوس در عدد ۹ متوقف خواهد شد؟ آندره‌آ پیرلو یک مربی جوان و بی‌تجربه بود که به یوونتوس آمد و باشگاه باید عواقب این انتخاب را هم بپذیرد. فعلاً هیچ نشانه‌ای از اینکه نمی‌خواهند فرصت زیادی به او بدهند، مشاهده نشده است. یوونتوس در بحران نیست اما از میلان و اینتر عقب مانده. در هر صورت تا پایان فصل فرصت زیادی باقی‌مانده است. بعد از شکست تلخ در دربی ایتالیا، پیرلو به سوپرجام و رویارویی با همبازی قدیمی‌اش جنارو گتوسو می‌اندیشد. یووه فینال قبلی که در جام‌حذفی بود را به ناپولی باخت و همیشه پارتنوپی برای‌شان دردسرساز بوده. پیرلو باید تیمش را برای این بازی احیا کند، چراکه پای یک جام در میان است. در فصول اخیر نیمی از سوپرجام‌ها را باخته‌اند. حالا یوونتوس به این جام نیاز دارد تا مرهم دردهایش باشد. 

ناپولی‌؛ دوباره آمدیم
ناپولی را نمی‌توانیم مدعی قهرمانی بدانیم. تیمی که بردهای خوب و حتی پرگل زیاد داشته اما هیچ‌کدام در بازی مقابل مدعیان قهرمانی نبوده است. به میلان، اینتر و لاتزیو باخته‌اند و مقابل یوونتوس هم اصلاً بازی نکردند. اگرچه رأی ۳ بر صفر شدن این بازی لغو شد و می‌توانند امیدوار باشند در سری A این رقیب دیرینه را ببرند. با این حال تیم جنارو گتوسو باید باز هم به مصاف یوونتوس برود اما در سوپرجام. ناپولی یک‌شنبه موفق شد ۶ گل به فیورنتینا بزند و این برد خوش‌موقع می‌تواند برای سوپرجام روحیه‌بخش باشد. حالا ناپولی در سری A جای یوونتوس را گرفته و می‌خواهد یک جام دیگر را هم از بانوی‌پیر بگیرد. ناپولی با گتوسو تیم بهتری شده و شاید دوباره به لیگ قهرمانان اروپا برگردد. حتی برای حضور در کورس قهرمانی هم امید دارند. خبر خوب اینکه ناپولی در ۳ سوپرجام مقابل یووه ۲ مرتبه برنده شده و خاطرات خوبی از رویارویی با آنها دارد. 

 آخرین جدال
ژوئن ۲۰۲۰ در فینال جام‌حذفی ایتالیا، ناپولی بعد از تساوی بدون‌گل در ۱۲۰ دقیقه موفق شد در ضربات‌پنالتی یوونتوس را شکست دهد و قهرمان شود. 

 آمار بازی
۱۸۰) نبرد حیثیتی یوونتوس و ناپولی ۱۸۰ مرتبه به صورت رسمی و دوستانه برگزار شده که ۸۴ برد برای یووه و ۳۹ برد برای ناپولی به ثبت رسیده. ۵۷ بازی هم برنده نداشته است. 
۸) یوونتوس ۸ مرتبه قهرمان سوپرجام شده است. آخرین قهرمانی بیانکونری سال ۲۰۱۸ به دست آمد. آنها سوپرجام قبلی را به لاتزیو باختند. 
۲) ناپولی ۲ قهرمانی در سوپرجام دارد. پارتنوپی آخرین مرتبه سال ۲۰۱۴ با شکست یوونتوس در ضربات ‌پنالتی در دوحه قطر قهرمان سوپرجام شد. 
۴) بانوی‌پیر در سوپرجام مثل سری A قدرتمند ظاهر نشده. در ۸ فصل اخیر که یک پای این دیدار بوده‌اند فقط ۴ مرتبه به جام رسیده‌اند. 
۳) نکته جالب درباره ناپولی این است که هر ۳ حضورشان در سوپرجام مقابل یوونتوس بوده. ۲ مرتبه بردند و قهرمان شدند و یک مرتبه شکست خوردند. 
۳) برخلاف خیلی از رقبای دیگر در سالیان اخیر ناپولی هیچ‌گاه تیم از پیش بازنده‌ای مقابل یوونتوس نبوده. در ۹ بازی آخرشان در تمامی رقابت‌ها ۳ برد برای ناپولی، ۴ برد برای یوونتوس و ۲ تساوی ثبت شده است. 

مصدومان و محرومان
الکس ساندرو، خوان کوادرادو و ماتایس دی‌لیخت کرونایی‌های یوونتوس هستند. پائولو دیبالا هم مصدوم شده و شاید به سوپرجام نرسد. ویکتور اوسیمن و فابین روئیس ستاره‌های خط حمله و خط میانی ناپولی هم کرونایی شده‌اند و به این بازی نخواهند رسید. مصدومیت دریس مرتنس هم هنوز به طور کامل بهبود نیافته. 

 ترکیب احتمالی دو تیم
یوونتوس:
شچسنی، دانیلو، دمیرال، بونوچی، فرابوتا، برناردسکی، رابیو، بنتانکور، کیزا، رونالدو و موراتا
ناپولی: اوسپینا، دی‌لورنتسو، مانولاس، کولیبالی، روی، باکایوکو، دِمه، لوسانو، زیلینسکی، اینسینیه و پتانیا

برچسب‌ها:

نظر شما