شناسهٔ خبر: 45209897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر:

۳۰ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری برای مهدی‌شهر در حال انجام است

مهدی‌شهر- رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر بابیان اینکه ۳۰ میلیارد ریال عملیات آبخیزداری برای این شهرستان در حال انجام است، گفت: عملیات بیولوژیک نیز در منطقه انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا عبدوس صبح چهارشنبه در جلسه روند اجرایی پروژه‌های منابع طبیعی به میزبانی اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه ۳۰ میلیارد ریال و ۲۰۰ میلیون ریال عملیات آبخیزداری برای مهدی‌شهر در حال انجام است، ابراز داشت: تاکنون چهار هزار مترمکعب عملیات آبخیزداری اجراشده است.

وی ضمن بیان اینکه پروژه حوزه‌های آبخیز گل رودبار به اتمام رسیده است، افزود: پروژه آبخیزداری حوزه هیکو در حال انجام است که باید گفت اعتبارات این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدی‌شهر از اجرای عملیات بیولوژیک برای ۲۵۰ هکتار مراتع این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: این عملیات بیولوژیک کپه ‌کاری، بذرپاشی و بذرکاری با بذور مرتعی سازگار منطقه نظیر باریجه را شامل می‌شود.

عبدوس بابیان اینکه عملیات بیولوژیک در مراتع حوزه آبخیز گل رودبار و آسوران از ابتدای مهرماه امسال اجراشده است، تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها ایجاد پوشش گیاهی و حفاظت آب‌وخاک است که با مشارکت جوامع بومی و محلی انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات حفاظت و قرق از مراتع در سطحی بیش از ۲۵۰ هکتار از مراتع شهرستان مهدی‌شهر با مشارکت مجریان طرح‌های مرتع‌داری و بهره‌برداران اجراشده است.

نظر شما