شناسهٔ خبر: 45209708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد:

هشدار روند افزایشی دوباره کرونا در آذربایجان شرقی/ افزایش تعداد بیماران در مراغه و بناب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: آمار شناسایی، فوتی و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی از جمله مراغه و بناب افزایشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از مراغه، محمدحسین صومی در جلسه طرح شهید سردار حاج قاسم سلیمانی مراغه، اظهار داشت: استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله‌ اجتماعی و بی‌توجهی به بهداشت فردی از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار مبتلایان در جنوب استان است و تداوم این روند می‌تواند در هفته‌های آینده به شدت نگران‌کننده باشد.

وی گفت: این بیماری طی یک ماه گذشته با مشارکت مردمی در سطح استان کنترل شده و تعداد موارد مثبت شناسایی، بستری و فوتی به جز جنوب استان تاحدودی ثابت است.

وی افزود: آمار بیماری کووید ۱۹ در شهرستان تبریز از آمار استانی نیز پایین‌تر است اما متاسفانه در شهرستان‌های بناب و مراغه آمار بیماری یک و نیم برابر متوسط استانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت پیگیری این بیماری در مراغه، اظهار داشت: نزدیک به ۴۵ درصد تست‌های «پی سی آر» گرفته شده در این شهرستان مثبت بوده است.

دکتر صومی اضافه کرد: در حال حاضر آذربایجان‌شرقی با بستری روزانه زیر ۵۰۰ نفر و فوتی ۶ نفر در رتبه ۱۶ بیماری کووید ۱۹ در سطح کشور قرار دارد.

وی همچنین بیان کرد: در اجرای طرح شهید سلیمانی می‌توان از ظرفیت دانش‌آموزان بسیجی به عنوان حامیان سلامت استفاده کرد.

نظر شما