شناسهٔ خبر: 45209612 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

داستان کامل سریال Breaking Bad: همه آن‌چه برای مرور «افسارگسیخته» نیاز دارید

سریال «افسارگسیخته» اگر بهترین سریال تلویزیونی تاریخ نباشد، می‌تواند در لیست بهترین‌ها جایگاه قابل قبولی را به خود اختصاص دهد. داستان این سریال هم جذابیت‌های ویژه‌ای دارد که مرور آن برای هواداران «افسارگسیخته» خالی از لطف نیست.

صاحب‌خبر -

دوست‌نداشتن سریال «افسارگسیخته» اندکی دشوار به نظر می‌رسد. سریالی که نخستین اپیزود آن در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۰۸ از شبکه ای‌ام‌سی پخش شد و در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۳ پس از پنج فصل و ۶۲ اپیزود به پایان رسید. بسیاری از منتقدان سینما و تلویزیون باور دارند اگر «افسارگسیخته» بهترین سریال تلویزیونی تاریخ نباشد، لیاقت آن را دارد تا در لیست بهترین‌ها بدرخشد. بیشتر تماشاگران این سریال دوست‌داشتنی، تماشای آن را به دوستان و عزیزانشان پیشنهاد می‌کنند و تقریبا کمتر بیننده‌ای پیدا می‌شود که از تماشای «افسارگسیخته» لذت نبرده باشد.

اگر سریال «افسارگسیخته» را تماشا نکرده‌اید در ادامه می‌توانید با کلیت داستان آن مواجه شوید. اگر هم این سریال را مدت‌ها پیش تماشا کرده‌اید و تصمیم دارید مروری بر داستان آن داشته باشید، داستان کامل «افسارگسیخته» در برابر شما ایستاده است. اگر هم تصمیم دارید سریال مرتبط با این سریال یعنی «بهتر است با ساول تماس بگیرید» را تماشا کنید، می‌توانید از نشانه‌های مرتبط با آن سریال که در داستان سریال «افسارگسیخته» وجود دارد، یاری بگیرید. بنابراین داستان کامل سریال Breaking Bad و همه آن‌چه برای مرور «افسارگسیخته» نیاز دارید، جمع‌آوری شده است. آن‌چه در ادامه می‌خوانید نه براساس مسیر فیلم‌نامه بلکه براساس مسیر و خط سیر زمانی سریال روایت می‌شود.

داستان فصل اول سریال Breaking Bad: از سرطان ریه تا آزمایشگاه شیشه آبی

آغاز سریال «افسارگسیخته» یک معلم شیمی خسته و درمانده را نشان می‌دهد که باوجود علاقه‌ای که به رشته شیمی دارد از کار در محیط مدرسه کلافه شده است. اما این آغاز ارتباطی با مسیر کلی داستان سریال ندارد. چراکه براساس مسیر زمانی سریال، همه چیز کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. داستان سریال «افسارگسیخته» در فصل نخست در تقویمی فرضی آغاز می‌شود که مبدا آن سال ۲۰۰۸ است.

داستان از حوالی بهار سال ۲۰۰۸ آغاز می‌شود. جایی که والتر و اسکایلر به عزیزانشان اعلام می‌کنند که دومین فرزندشان که ناخواسته بوده در راه است. پس از آن صفحات تقویم ورق می‌خورند و هفتم تا بیست و هشتم سپتامبر برای تماشاگر روایت می‌شود. روزهایی که والتر ابتدا تولد ۵۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد و سپس متوجه می‌شود که سرطانِ ریه دارد. هنک شریدر، باجناق والتر وایت، که پلیس مبارزه با مواد مخدر است از والتر می‌خواهد که او را در یک ماموریت همراهی کند.. در حالی که عملیات برای دستگیری یکی از مضنونان تجارت مواد مخدر با نام اِمیلیو به خوبی مدیریت می‌شود، والتر جسی پینکمن را پیدا می‌کند؛ یکی از دانش‌آموزان سابق او که هرگز اهل درس و کتاب هم نبوده است.

والتر و جسی آهسته آهسته به یکدیگر نزدیک می‌شود و این بار ارتباطشان از یک رابطه استاد-شاگردی هم فراتر می‌رود. آن‌ها آزمایشگاه‌ تولید شیشه‌شان را در یک کاروان در وسط بیابان تاسیس می‌کنند. اما توسط کریزی‌اِیت و اِمیلیو مورد حمله قرار می‌گیرند. بنابراین والت آنها را با گاز فسفین مسموم می‌کند. به همین دلیل اِمیلیو جانش را از دست می‌دهد.

 کریزی‌اِیت در روزهای پایانی سپتامبر ۲۰۰۸ در زیرزمینِ خانه‌ جسی زندانی می‌شود. پس از آن نوبت به جنازه‌ اِمیلیو می‌رسد که باید با اسید هیدروفلوئوریک تجزیه شود. اما تجزیه جسد اِمیلیو خرابکاری‌های بسیاری به همراه دارد. پس از آن والتر وایت هم مجبور می‌شود کریزی‌اِیت را در زیرزمین خانه جسی خفه کرده و به قتل برساند.

در نخستین هفته ماه اکتبر ۲۰۰۸ هنک شریدر متوجه می‌شود نوع جدیدی از شیشه مخدر وارد بازار شده که رنگ و لعابی آبی دارد. بنابراین تحقیقاتش روی جدیدترین محصول بازار را آغاز می‌کند. در همین حال هم جسی از ارتباط برقرارکردن با خانواده‌اش که او را از خود طرد کرده‌اند هم شکست می‌خورد. در ادامه نوبت به اِلیوت و گریچن شوارتز می‌رسد که برعهده گرفتن هزینه‌های درمانِ سرطان والتر وایت را به او و خانواده‌اش پیشنهاد ‌دهند اما والتر این پیشنهاد را رد می‌کند و تصمیم می‌گیرد که شخصا درمانِ سرطانش را آغاز کند.

در باقی روزهای ماه اکتبر ۲۰۰۸ نوبت به ورود شخصیت توکو سالامانکا می‌رسد. او با حمله به جسی پینکمن، شاگرد والتر وایت را کتک می‌زند و جنس‌هایش را می‌رباید. در ادامه والتر به قضیه پی می‌برد و محل قاچاق محصولات توکو را منفجر می‌کند. توکو که تحت تاثیر توانایی‌های زوج وایت-پینکمن قرار گرفته به توزیع‌کننده‌ متافمتامین آبی آن‌ها تبدیل می‌شود.

داستان فصل دوم سریال Breaking Bad: از نابودی یک ازدواج تا حادثه هوایی

روزهای نخستین نوامبر ۲۰۰۸ برای والتر و جسی به پرورش سم مرگباری به اسم رایزن می‌گذرد. یکی از جالب‌ترین اتفاق‌های فصل دوم جایی است که گانزو، یکی از نیروهای توکو، در شرایطی که تصمیم دارد جنازه‌ نودوز را جابه‌جا کند با ریزش اتومبیل‌های اسقاطی روبرو می‌شود و در نهایت از شدت خون‌ریزی جان خودش را از دست می‌دهد. در ادامه نوبت به توکو می‌رسد تا والت و جسی را گروگان بگیرد. پس از آن اسکایلر، ماری و هنک برای پیداکردن معلم شیمی‌شان تلاش می‌کنند و در همین شرایط هم هکتور سالامانکا مانع والت و جسی می‌شود تا توکو را با سم مرگ‌بار رایزن به قتل برسانند. اما یکی از مهم‌ترین وقایع فصل دوم همین‌جا رقم می‌خورد. وقتی هنک شریدر ماشینِ جسی پینکمن را دنبال می‌کند و با کشف مخفیگاه توکو او را می‌کشد.

حالا که جسی توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر دستگیر شده و توسط هنک بازجویی می‌شود، هکتور تصمیم می‌گیرد که از همکاری با نیروهای مبارزه با مواد مخدر امتناع کند. در نهایت هنک شریدر که نتوانسته اطلاعات زیادی از فعالیت‌های جسی پینکمن به دست بیاورد، او را آزاد می‌کند.

 با شروع نیمه دوم نوامبر ۲۰۰۸ والدین جسی از ترس آن‌که شاگرد رفوزه کلاس آقای وایت پسر کوچکشان را هم از منحرف کند، او را برای همیشه از خانه خود بیرون می‌کنند. در ادامه می‌بینیم که چگونه اسکایلر به والتر می‌گوید که به‌عنوان همسرش از همه دروغ‌هایی که به او تحویل داده آگاه است و نمی‌خواهد این رابطه قدیمی را به این شکل ادامه دهد. داستان فاصله چندانی از جسی پینکمن نمی‌گیرد و دوباره به نزد شاگرد احساسی و بی‌اراده آقای وایت بازمی‌گردد. او که نتوانسته در کنار خانواده‌اش زندگی کند، تصمیم می‌گیرد خانه جدیدی اجاره کند. جسی به آپارتمانی در همسایگی دختری به نام جین مارگولیس نقل‌مکان کرده و آهسته آهسته با او آشنا می‌شود. پس از آن است که جسی تصمیم می‌گیرد از دوستان قدیمی‌اش یعنی بجر، کومبو و اسکینی پیت را برای فروشِ مواد مخدری که با والتر وایت تولید می‌کنند، یاری بگیرد.

آخرین روز ماه نوامبر ۲۰۰۸ یکی از احساسی‌ترین و تراژدیک‌ترین بخش‌های فصل دوم سریال «افسارگسیخته» را رقم می‌زند. وقتی اسکینی پیت برای فروش مواد مخدر جسی پینکمن به یک زوج معتاد مراجعه می‌کند، آن‌ها به او هجوم می‌آورند و مواد را از او می‌دزدند. پس از آن جسی پینکمن تصمیم می‌گیرد انتخاب دوست قدیمی‌اش را بگیرد. بنابراین به خانه خرابه آن‌ها می‌رود و با دیدن شرایط اسفناک آن٬‌ها و کودک معصومی که دارند، اندکی احساسی می‌شود. اما تاثیرگذاری این اتفاق روی تماشاگر بیشتر از جسی پینکمن است.

در نخستین روزهای ماه دسامبر ۲۰۰۸ اسکایلر به شرکت بنکی فابریکیتوز به ریاست تد بنکی بازمی‌گردد، رابطه‌ی عاشقانه‌ جسی و جین هم آغاز می‌شود. در همین میان هم هنک شریدر از حمله‌ کارتل قاچاق شیشه به ماموران مبارزه با موادمخدر جان سالم به درمی‌برد. هواداران سریال «افسارگسیخته» این نجات هیجان‌انگیز را با سربریده روی لاکپشت به یاد می‌آورند. در ادامه بجر، دوست و همکار جسی پینکمن، به دلیل فروش موادمخدر دستگیر می‌شود. والتر و جسی که از اهمیت موضوع باخبر هستند از ساول گودمن، وکیل شناخته‌شده شهر، درخواست می‌کنند تا پرونده او را بررسی کند.

در نیمه دوم دسامبر ۲۰۰۸ به نظر می‌رسد که اسکایلر از رفتارِ والت کلافه شده و به همین از لحاظ عاطفی به رییسش، تد بنکی، وابسته می‌شود. از آن‌جایی که جسی پینکمن و دوستانش علاقه شدیدی به حواشی بی‌پایان دارند، این بار نوبت به کومبو می‌رسد که در نهایت توسط پسربچه‌ دوچرخه‌سواری به اسم توماس کانتیلو کشته شود؛ دستور این قتل توسط کارتل موادفروش رقیب پینکمن-وایت صادر شده است. در این میان اما والتر هم مذاکرات ابتدایی‌اش با گوستاوو فرینگ را آغاز می‌کند.

در آخرین روزهای سال ۲۰۰۸ و ماه ژانویه ۲۰۰۹ اسکایلر دومین فرزند و دختر خانواده وایت با نام هالی را به دنیا می‌آورد. جسی پینکمن و جین آهسته آهسته به یکدیگر نزدیک شده‌اند اما جین بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهد. او در شرایطی می‌میرد که والتر وایت در خانه او ایستاده و لحظه مرگش را تماشا می‌کند. با آغاز فوریه ۲۰۰۹، ساول گودمن تصمیم می‌گیرد که مایک ارمنتراوت وضعیت مرگ جین را ارزیابی کند و در همین روزها است که والتر وایت به شکل کاملا تصادفی این حقیقت را آشکار می‌کند که چند شماره همراه دارد. همسر والتر وایت، اسکایلر، پس از کشف این حقیقت تصمیم می‌گیرد کشف بیشتری در زندگی اسکایلر داشته باشد و در نهایت متوجه می‌شود همسرش دروغ‌های بسیاری را به او گفته و بخش عظیمی از زندگی مخفیانه‌ای که از مدتی پیش آغاز کرده را از او مخفی کرده است. دونالد مرگولیس، پدر جین، که از مرگ ناگهانی دخترش افسرده شده و راهی در برابر خودش نمی‌بیند پس از گفتگویی تصادفی با والتر وایت باعث برخورد دو هواپیمای مسافری در آسمان آلباکرکی به یکدیگر می‌شود.

داستان فصل سوم سریال Breaking Bad: از مگس درون آشپزخانه تا معامله‌های میلیون دلاری

در روزهای ماه فوریه ۲۰۰۹ والتر که در زندگی مشترک با همسرش به مشکل خورده، وسایلش را جمع می‌کند و به یک واحد آپارتمانی نقل ‌مکان می‌کند. اسکایلر تصمیم می‌گیرد از همسرش طلاق بگیرد و در نهایت همسرش را در شرایطی در برابر خودش پیدا می‌کند که به تولید و فروش مواد مخدر اعتراف کرده است. گاس فرینگ با یک پیشنهاد ۳ میلیون دلاری از والتر وایت می‌خواهد که همکاری‌اش با او را ادامه دهد.

با شروع مارس ۲۰۰۹ شرایط برای جسی پینکمن فراهم شده تا خانه خاله‌اش را از خانواده‌اش خریداری کند. البته این موفقیت بدون همکاری ساول گودمن به دست نمی‌آمد. در ادامه والت تصمیم می‌گیرد به منزل خودش بازگردد و دوباره در کنار خانواده‌اش قرار بگیرد. اما هیچ تغییری در زندگی‌اش مشترکش احساس نمی‌کند. وضعیت رابطه والتر وایت و همسرش پس از آن که اسکایلر تصمیم می‌گیرد با هم‌بستر شدن با تد بنکی از والت انتقام بگیرد، بدتر از قبل می‌شود. اسکایلر بعدها به این خیانت اعتراف می‌کند. در ادامه تماشا می‌کنید که چگونه والتر وایت مانع آشنایی جسی پینکمن با گاس فرینگ می‌شود.

در نیمه دوم مارس ۲۰۰۹ هنک تحقیق درباره شیشه آبی جدیدی که در آلباکرکی به فروش می‌رسد، تحقیقات بیشتری می‌کند و متوجه می‌شود که جسی پینکمن ارتباط جدی‌ای با گروه تولیدکننده آن دارد. در آنسوی میدان سریال شرایط اما متفاوت است. گاس فرینگ آشپزخانه مجهز خودش را که در یک خشک‌شویی پنهان شده به والتر وایت نشان می‌دهد و آقای وایت می‌پذیرد که مدیریت آن را برعهده داشته باشد. زندگی کاری والتر وایت هر روز بهتر از دیروز می‌شود اما زندگی شخصی او تعریفی ندارد. والتر از همسرش، اسکایلر، طلاق می‌گیرد و یک بار دیگر از خانه‌ای که در دوران تدریس خریداری کرده بود، خارج می‌شود. او یک آپارتمان بسیار مجلل و گران‌قیمت را خریداری می‌کند و از آن‌جایی که راهش را از جسی پینکمن جدا کرده تصمیم می‌گیرد با شیمی‌دان ساده‌ای به نام گیل تولید شیشه برای گاس فرینگ را ادامه دهد.

 والت اسنادِ طلاقِ اسکایلر را امضا می‌کند و مجددا از منزلِ وایت بیرون می‌رود. دیدن گاس از خانه گیل در بریکینگ بد >> شانزدهم تا هفدهم مارس (دو روز): والت یک آپارتمانِ مُبله‌ی شیک و گران‌قیمتِ جدید خریداری می‌کند. والت با همکاری گِیل شروع به تولید شیشه در ابرآزمایشگاه می‌کند. والت و جسی موفق می‌شوند کاروان قدیمی‌شان که نخستین آشپزخانه تولید شیشه بود را هم پیش از آن‌که هنک شریدر به وجود آن پی ببرد، نابود کنند. رابطه جسی پینکمن و والتر وایت آهسته آهسته بازیابی می‌شود و کار به جایی می‌رسد که والتر از گاس فرینگ درخواست می‌کند تا پینکمن را به‌عنوان دستیارش بپذیرد و آن‌ها دوباره در کنار یکدیگر کار کنند. گاس فرینگ که در ظاهر به مدیریت رستوران‌های زنجیره‌ای مرغ سوخاری مشغول است نه‌تنها پیشنهاد والتر را می‌پذیرد بلکه تصمیم می‌گیرد قراردادی یک ساله به ارزش ۱۵ میلیون دلار هم به او پیشنهاد دهد.

بیست و هشتمین روز مارس ۲۰۰۹ یکی از جذاب‌ترین اپیزودهای سریال «افسارگسیخته» را به خودش اختصاص می‌دهد؛ والتر وایت به‌عنوان سلطان تکرارنشدنی شیشه‌های آبی بی‌بدیل در منطقه همه توجه‌اش را به یک مگس معطوف می‌کند تا آن را شکار کند و آشپزخانه‌اش را نجات دهد. در جریان تلاش‌های والتر برای کشتن مگس، تجربیات جالبی برای او رقم می‌خورد. والتر وایت در نهایت به پینکمن می‌گوید که شاهد مرگ زن مورد علاقه‌اش بوده و کاری برای نجات او نکرده است. در نهایت این جسی پینکمن لقب می‌گیرد که قاتل مگس مزاحم می‌شود.

با آغاز آوریل ۲۰۰۹ اسکایلر تصمیم می‌گیرد در پولشویی درآمدهای همسر سابقش که هنوز هم وابستگی‌هایی به او دارد، درگیر شود. جسی رابطه‌ عاشقانه‌ای را با آندریا کانتیلو آغاز می‌کند اما متوجه می‌شود که برادرِ آندریا همان کسی است که دوست صمیمی‌اش یعنی کومبو را به قتل رسانده بنابراین فرصت آن را پیدا می‌کند تا با باند تبهکاری آن‌ها آشنا شود. گاس به جسی پینکمن دستور می‌دهد که رابطه‌اش با خرده‌فروش‌ها را تقویت کرده و همه چیز آرام می‌شود. اما گاس فرینگ از والتر وایت می‌خواهد تنها در صورتی به کارش ادامه دهد که بپذیرد با گیل به‌عنوان دستیار کار کند و جسی پینکمن را کنار بگذارد. در پشت‌پرده، گاس به گیل این خبر را می‌دهد که دیر یا زود به تنهایی مدیریت آشپزخانه را برعهده خواهد گرفت. اما جسی پینکمن با کشتن گیل، همه نقش‌های گاس را ویران می‌کند.

داستان فصل چهارم سریال Breaking Bad: از باجناق بانمک تا نقشه ترور گاس فرینگ

ماه می سال ۲۰۰۹ از راه می‌رسد و والتر تصمیم می‌گیرد از یک فروشنده‌ غیرقانونی تفنگ، کلتی را خریداری کند که شماره سریال آن پاک شده و عملا قابل ردیابی نیست. او این کار را به سفارشِ ساول گودمن، وکیل و مشاور توانمندش، انجام می‌دهد. در زندگی شخصی آقای وایت، اگرچه اسکایلر از او جدا شده اما تصمیم می‌گیرد کارواش باگدان را از او بخرد تا پولشویی‌های والتر وایت با دقت بیشتری انجام شود. اما باگدان پیشنهاد اسکایلر را رد می‌کند. از آن‌جایی که والتر وایت و همسر سابقش از رفتار باگدان عصبانی شده‌اند، از ساول گودمن می‌خواهند تا پرونده‌های حقوقی مختلفی را به جریان بیاندازد تا باگدان به فروش اجباری کارواش تن دهد.

در همین روزها است که مایک موفق می‌شود حمله ناگهانی کارتل موادفروشی خوآرز به کامیون رستوران‌های یوس پایوس هرمانوس پیش‌بینی کند و مانع آن شود. هنک شریدر که پیشرفت‌های قابل توجهی در پیداکردن تولیدکنندگان شیشه‌های آبی داشته، تصمیم می‌گیرد تا یادداشت‌هایی که آزمایشگاه گیل پیدا کرده را به والت نشان دهد. او درباره‌ شخص مرموزی که نامش در نوشته‌های گیل به صورت اختصاری دابلیو دابلیو نوشته شده، صحبت می‌کند. هنک به شوخی به والتر می‌گوید که دابلیو دابلیو می‌تواند والتر وایت باشد! هنک در روزهای نیمه دوم ماه می سرنخ‌هایی در رستوران‌های یوس پایوس هرمانوس کشف می‌کند. کارتل خوارز که نمی‌تواند دشمنی‌اش با نیروهای گاس را پشت گوش بیاندازد به یکی دیگر از کامیون‌های یوس پایوس هرمانوس حمله می‌کند و این بار یکی از مخزن‌های موادمخدر را می‌رباید.

ماه ژوئن ۲۰۰۹ از راه می‌رسد. جسی پینکمن تنها کسی است که می‌تواند به گاس نزدیک شود. بنابراین والتر وایت از او می‌خواهد که گاس را به قتل برساند. جسی فرصت کشتن گاس را دارد اما نظرش را عوض می‌کند. در شرایطی که گاس همزمان توسط کارتل خوارز تهدید شده و سایه شوم پینکمن را هم پشت سرش می‌بیند با سرکار شریدر مواجه می‌شود. هنک تلاش می‌کند اطلاعات بیشتری از وضعیت فعالیت‌های رستوران‌های یوس پایوس هرمانوس کسب کند اما گاس فرینگ به خوبی فضا را مدیریت می‌کند و اجازه دخالت بیشتر را نمی‌دهد. با این حال هنک هنوز هم نمی‌تواند متقاعد شود. نیروهای مافوق هنک اجازه دخالت بیشتر را به او نمی‌دهند و به همین دلیل سرکار شریدر ترجیح می‌دهد به تنهایی و به صورت کاملا شخصی پرونده را بررسی کند.

در آستانه آغاز ماه جولای ۲۰۰۹ هنک از والتر وایت می‌خواهد که او را در پیداکردن سرنخ‌های بیشتر از وضعیت کارهای گاس فرینگ یاری دهد. والتر پیشنهاد او را می‌پذیرد اما به صورت کاملا پنهانی به گاس هشدار می‌دهد. کارتل خوارز یک بار دیگر به نیروهای گاس فرینگ حمله می‌کند و کار را به جایی می‌رساند که او تصمیم می‌گیرد با آن‌ها مذاکره کند. در همین حال جسی پینکمن فرصت خوب حذف‌کردن فرینگ را به صورت کاملا تعمدی از دست می‌دهد. والتر که متوجه شده جسی پینکمن رییس قلدر اما ساکتشان را از قصد نمی‌کشد، با او درگیر می‌شود. در ادامه فرصتی فراهم می‌شود تا جسی همراه با گاس فرینگ و مایک ارمنتراوت به مکزیک سفر کند. او باید دستورالعملِ تولید شیشه‌های آبی والتر وایت را به کارتل خوارز آموزش دهد. اما گاس از فرصت استفاده می‌کند و کارتل خوارز را در آستانه نابودی قرار می‌دهد.

در میانه ماه جولای ۲۰۰۹ تماشا می‌کنید که هنک شریدر آهسته آهسته به خشک‌شویی محل تولید شیشه‌های آبی نزدیک می‌شود. او که از والتر وایت برای رسیدن به محل کار خودش یاری گرفته، درخواست می‌کند تا همراه او باشد. اما والتر از عمد تصادفی را ترتیب می‌دهد تا مانع رسیدن هنک شریدر به خشکشویی شود. گاس از ماجرا خبردار می‌شود و به والت می‌گوید که اخراج شده و حالا خودش به تنهایی به تهدید هنک رسیدگی می‌کند. گاس فرینگ با لحنی کاملا تهدیدآمیز به والتر وایت می‌گوید که در صورت دخالت در ماجرایی که پیش آمده، همه اعضای خانواده‌اش را کشته‌شده می‌بیند. والتر با ترس به خانه بازمی‌گردد تا سرمایه لازم برای حفاظت از خانواده‌اش را پیدا کند اما متوجه می‌شود که اسکایلر پول‌ها را به تد بنکی داده است.

والتر یک بمب می‌سازد و آن را زیر ماشین گاس کار مخفی می‌کند اما نقشه‌اش به سرانجام نمی‌رسد. پس از آن می‌بینید که چگونه والتر وایت از درگیری میان هکتور و گاس به نفع خودش استفاده می‌کند؛ گاس که متوجه می‌شود هکتور سالامانکا با نیروهای مبارزه با مواد مخدر همکاری می‌کند، به سراغ او می‌رود تا کارش را برای همیشه تمام کند اما هکتور از بمبی که والتر وایت ساخته استفاده می‌کند و با انفجار هم خودش و هم گاس فرینگ را می‌کشد.

داستان فصل پنجم سریال Breaking Bad: از لورفتن هویت هایزنبرگ تا پایان خونین

ماه آگوست ۲۰۰۹ آغاز می‌شود. پلیس مبارزه با موادمخدر تحقیقات درباره شرکت مدریگال الکتروموتیو را آغاز می‌کند. این هلدینگ در حقیقت صاحب اصلی رستوران‌های یوس پایوس هرمانوس است. در همین روزها است که پیتر شولر، مدیرعامل رستوران‌های یوس پایوس هرمانوس خودکشی می‌کند. بنابراین یکی از مدیرانِ اجرایی مدریگال الکتروموتیو از مایک می‌خواهد تا همه نیروهای گاس را که ممکن است کسب و کار او را لو دهند، شناسایی کرده و حذف کند اما مایک ارمتراوت این پیشنهاد را نمی‌پذیرد. نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر با پیداکردن مایک از او بازجویی می‌کنند اما مدارک کافی برای دستگیری او ندارند.

پلیس مبارزه با موادمخدر تعداد قابل توجهی از افراد گاس را دستگیر می‌کند. در چنین شرایطی والتر، جسی و مایک با خرید یک شرکت سم‌پاشی از آن به عنوانِ پوششی برای ادامه تولید متامفتامین خود استفاده می‌کنند. بخش قابل‌توجه‌ای از سود فروش شیشه آن‌ها باید خرج ساکت‌شدن آدم‌های گاس در زندان ‌شود که والتر را آزار می‌دهد.

سپتامبر ۲۰۰۹ با عرضه دوباره شیشه‌های آبی به بازار آغاز می‌شود. پلیس مبارزه با مواد مخدر دوباره به مایک مشکوک می‌شود. در چنین شرایط خطرناکی اسکایلر متوجه می‌شود که والتر دوباره به دنیای قاچاقِ شیشه بازگشته است. بنابراین از او می‌خواهد که اجازه دهد تا بچه‌ها خانه را ترک کنند اما والت با آن پیشنهاد مخالفت می‌کند. تولد ۵۱ سالگی‌ والتر با حضور خانواده جشن گرفته می‌شود اما وضعیت شبیه یک جشن تولد نیست. پس از آن که اسکایلر تلاش می‌کند درون استخر خانه خودکشی کند، هنک و ماری می‌پذیرند که زمان آن رسیده تا والتر جونیور و هالی به خانه آن‌ها نقل مکان کنند.

اکتبر ۲۰۰۹ در شرایطی به‌عنوان ماه جاری روی تقویم قرار می‌گیرد که مایک ارمنتراوت و جسی پینکمن به والت خبر می‌دهند که تصمیم گرفته‌اند از دنیای قاچاق شیشه  خداحافظی کنند. مردی به اسم دلکان  که در حقیقت توزیع‌کننده‌ مواد مخدر در ایالت آریزونا است از آن‌ها می‌خواهد تا همه متلامینی که مدتی پیش دزدیده بودند را به قیمت ۱۵ میلیون دلار واگذار کنند اما والتر این پیشنهاد را نمی‌پذیرد. دلکان با پرداخت ۵ میلیون دلار، سهم مایک را می‌خرد و به شریک شیشه‌ آبی هایزنبرگ تبدیل می‌شود. والت سعی می‌کند جسی را در ساختار جدید قاچاق موادر مخدر حفظ کند اما او پیشنهاد معلم سابق را نمی‌پذیرد و بازار را ترک می‌کند. بنابراین تاد به دستیارِ جدید او در آزمایشگاه تبدیل می‌شود. والتر از مایک می‌خواهد تا فهرست کامل همه نیروهایی که با گاس فرینگ کار می‌کردند را به او نشان دهد اما مایک مخالفت می‌کند و در ادامه والت تصمیم می‌گیرد تا مایک را کشته و بدن او را هم به اسید هیدروفلوئوریک می‌سپارد تا کاملا تجزیه شود.

والتر وایت فهرست کامل آدم‌های گاس فرینگ را پیدا می‌کند و از جک وِلکر، عموی تاد، و باندش می‌خواهد تا همه آدم‌های گاس در سه زندان مختلف را برای همیشه حذف کنند. کسب و کار والتر وایت حالا سکه‌تر از همیشه دنبال می‌شود. او که میلیون‌ها دلار درآمد دارد، هر روز پولدارتر از قبل می‌رسد. اما مشکلی هم وجود دارد؛ اسکایلر توانایی شستن این حجم از پول که از تجارت مواد مخدر به دست آمده را ندارد. او تخت بزرگی از اسکناس را به والتر نشان می‌دهد و می‌گوید که این حجم پول بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است که والتر وایت با کارش خداحافظی کند. در چنین شرایطی، نشانه‌های سرطان که به نظر می‌رسد به پایان رسیده‌اند دوباره در والتر وایت ظهور می‌کنند.

هنک شریدر به صورت کاملا اتفاقی یک کتاب شعر پیدا می‌کند که گیل مرحوم آن را به والتر وایت هدیه کرده بود. او متوجه می‌شود که باجناقی که مدت‌ها در کنارش به دنبال هایزنبرگ بوده، همان تولیدکننده شماره یک شیشه آبی است؛ همه این اتفاق‌ها در پنج ماه رخ می‌دهند.

با آغاز ماه مارس است که والتر متوجه می‌شود باجناق پلیسش با استفاده از یک دستگاه ردیابی وضعیت مکانی او را بررسی می‌کند. والتر متوجه می‌شود که باجناقش می‌داند او همان هایزنبرگ است. والتر ماجرای دستگاه ردیاب را با هنک مطرح می‌کند و درگیری عجیبی میان آن‌ها آغاز می‌شود. هنک شریدر که فهمیده باجناقش یک جنایتکار بزرگ است، این راز را با اسکایلر در میان می‌گذارد. اما اسکایلر که بهتر از او در جریان بیشتر امور قرار دارد از همکاری با شوهرخواهرش امتناع می‌ورزد. والتر که هرگز به چیزی جز حفظ خانواده‌اش فکر نکرده به به اسکایلر می‌گوید که اگر پول‌ها را مدیریت کند و دختر و پسرشان را به خوبی بزرگ کند، خودش را به پلیس معرفی می‌کند. اما اسکایلر می‌داند که هنک هیچ مدرکی برای ثابت‌کردن مجرم‌بودن همسرش ندارد بنابراین به والتر می‌گوید که شاید بهتر باشد فعلا هیچ کاری نکنند.

اما هنک شریدر بی‌خیال ماجرا نمی‌شود. او به جسی پیشنهاد می‌کند که در صورت شهادت دادن علیه والت به او کمک می‌کند تا چندان گناهکار جلوه نکند اما جسی هم پیشنهاد سرکار شریدر را نمی‌پذیرد. والت و اسکایلر ویدیوی اعتراف بسیار عجیبی را ضبط می‌کنند که در آن هنک به‌عنوان هایزنبرگ معرفی شده است. والتر به جسی پیشنهاد می‌کند که شهر را ترک کند و به همین دلیل ساول گودمن وضعیت را برای آغاز یک زندگی جدید برای او را فراهم می‌کند.

جسی پینکمن به خانه‌ی والت حمله می‌کند و اتاق پذیرایی‌اش را آماده آتش‌زدن می‌کند اما هنک با توقف پینکمن از او می‌خواهد که فرصت همکاری با او را از دست ندهد تا والتر وایت را دستگیر کند. جسی پیشنهاد شریدر را می‌پذیرد. هنک پس از ضبط ویدیوی اعتراف جسی از او می‌خواهد تا والت را در یک مکان عمومی ملاقات کند. اما جسی که وحشت کرده در ثانیه‌های پایانی از نقشه از پیش تعیین‌شده خارج می‌شود و با تماسی که با والتر وایت می‌گیرد، او را تهدید می‌کند. والتر که باورش نمی‌شود جسی پینکمن هم کاملا برعلیه او شده با عمو جک دیدار کرده و او را برای کشتن جسی استخدام می‌کند. والت دربرابر این پیشنهاد آموزش کامل شیشه آبی هایزنبرگی را به تاد می‌آموزد. در چنین شرایطی جسی با یک تهدید توخالی به والتر می‌گوید که محل پول‌هایی که او در بیابان مخفی کرده را می‌داند و به‌زودی همه دارایی او را آتش می‌زند. والتر وایت به سمت محل دفن پول‌هایش حرکت می‌کند و پس از آن که متوجه می‌شود با یک تهدید توخالی مواجه بوده، با عمو جک تماس می‌گیرد. اما در همین شرایط است که جسی همراه با هنک و استیو در محل حاضر می‌شوند.

در این زمینه بخوانید:

پربیننده‌ترین سریال‌های سرویس استریم نتفلیکس در سال ۲۰۲۰

۲۰ فیلم برتر ۲۰ سال قرن ۲۱ام که باید تماشا کنید

موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۱

۲۰ انیمیشن برتر ۲۰ سال قرن ۲۱ام که باید تماشا کنید

والت که شکست را پذیرفته به معنای واقعی کلمه تسلیم می‌شود. پس از آن است که هنک با ماری تماس می‌گیرد و خبر خوب را با او مطرح می‌کند اما ثانیه‌هایی پس از آن عمو جک جک و نوچه‌هایش از راه می‌رسند و یک تیراندازی خونین آغاز می‌شود. جک و دوستانش همه ۸۰ میلیون دلار والتر وایت را تصاحب می‌کنند. پس از آن ماری خبر دستگیری والت را به اسکایلر می‌دهد. همسر نه‌چندان صمیمی والتر وایت پس از شنیدن این خبر همه چیز را به والتر جونیور می‌گوید. پسر والتر با پلیس تماس می‌گیرد و همین اتفاق به فرار والتر وایت منتهی می‌شود. او از ساول گودمن می‌خواهد تا او را ناپدید کرده و زندگی جدیدی را برای او فراهم کند.

برای امتناع از لورفتن پایان داستان سریال جذاب و خیره‌کننده«افسارگسیخته» از روایت کامل پایان آن امتناع می‌کنیم. اگر هنوز هم تصمیمی برای تماشای این سریال ندارید، بهتر است برای درک پایان آن به تماشای آن بنشینید.

نظر شما