شناسهٔ خبر: 45209555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت ۳۰۶ روز هوای پاک در کهگیلویه و بویراحمد/ شناسایی ۲۲ واحد آلاینده در استان

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون 306 روز پاک در استان به ثبت رسیده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید اسدالله هاشمی در سومین روز از هفته هوای پاک گفت: خوشبختانه  از 306 روزی که از سال جاری می‌گذرد، روز آلوده‌ای در استان ثبت نشده و شاخص‌ها همگی، ثبت روزهای پاک را به ما نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: خوشبختانه طی 10 ماهه سال جاری ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تاکنون روز آلوده‌ای به ثبت نرسانده‌اند که نیازمند هشدار و اعلام عمومی باشد .

وی تصریح کرد: در استان تنها دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در گچساران و یاسوج وجود دارد و حداقل به ۴ ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز داریم.

این مسئول تصریح کرد : شهر  لیکک مرکز شهرستان بهمئی و دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بدلیل همجواری با استان خوزستان و عبور ریز گردها از این استان نیازمند ایستگاه سنجش آلودگی هوا است.

هاشمی افزود : طی سال جاری 22 واحد آلاینده در استان شناسایی شد که برای رفع آلودگی این واحدها اخطاریه به صاحبان آنها داده شد . از این تعداد 5 مورد به دادگاه معرفی شد و 17 مورد آن رفع آلودگی کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان تصریح کرد : مطابق قانون  این واحد‌ها باید یک درصد از فروش خود را بعنوان عوارض آلایندگی به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴
 

نظر شما